تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵

هشتمین شهرآورد شهریوری سرخآبی‌ها؛ دو حسرت برای استقلال در ۹ سال

هشتمین شهرآورد شهریوری سرخآبی‌ها؛ دو حسرت برای استقلال در ۹ سال
تهران- استقلال در ۹ سال اخیر نتوانسته در دربی‌های شهریورماه به حریف خود گل بزند و به برتری برسد.

تیم‌های پرسپولیس و استقلال چهارشنبه پنجم شهریورماه باید در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به مصاف یکدیگر بروند. این هشتمین جدال سرخابی‌ها در ششمین ماه سال خواهد بود که برگزار می‌شود.

در هفت دیدار قبلی بین پرسپولیس و استقلال در شهریورماه دو برد برای سرخپوشان تهرانی به دست آمده است. یک بار استقلال به پیروزی رسیده و چهار بازی هم با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است. در این هفت بازی هشت گل نصیب تیم پرسپولیس شده و سه گل سهم آبی‌ها بوده است.

اولین تقابل این دو تیم در تاریخ ۱۶ شهریورماه ۱۳۵۲ برگزار شد. دیدار به یادماندنی که پرسپولیس با نتیجه ۶ بر صفر از سد رقیب سنتی خود گذشت. همایون بهزادی هت‌تریک کرد؛ حسین کلانی یک گل به ثمر رساند و دو گل هم توسط ایرج سلیمانی وارد دروازه استقلال شد.

دومین بازی شهریوری در تاریخ ۱۸ شهریورماه سال ۱۳۶۷ به انجام رسید که دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. جعفر مختاری‌فر برای استقلال و فرشاد پیوس برای پرسپولیس موفق به گلزنی شدند. ۲۳ سال بازی سوم با برتری دو بر صفر آبی‌پوشان تهرانی به اتمام رسید. فرهاد مجیدی و مجتبی جباری برای استقلال در آن مسابقه گلزنی کردند. بعد از این دیدار دیگر استقلال در دربی‌های شهریوری نه گل زد و نه به برتری دست پیدا کرد.

شهرآوردهای ۷۶، ۷۸ و ۸۴ با نتیجه مشابه صفر بر صفر تمام شد تا سال‌ها تقابل‌های شهریوری این دو تیم گلی در بر نداشته باشد تا اینکه در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۸، پرسپولیس با گلی که سید حسین حسینی به خودش زد فاتح این مسابقه شد و تعداد بردهای خود را بعد از ۴۶ سال در دربی‌های ماه ششم به عدد دو برساند.

حال باید دید در هشتمین تقابل پرسپولیس و استقلال در این ماه پرسپولیس به برد سوم می‌رسد یا استقلال کار را به تساوی می‌کشاند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.