کد خبر : 15817
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵

دبیر طرح تکاپوی ایلام:

تامین مالی از طریق بازار سرمایه راهی مطمئن برای توسعه بنگاه هاهست

تامین مالی از طریق بازار سرمایه راهی مطمئن برای توسعه بنگاه هاهست
ایلام- دبیر طرح تکاپوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تامین مالی بنگاه ها از طریق بازار سرمایه راهی مطمئن برای توسعه آنهاست.

محمد اوشنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: مطالعات دینامیک انجام شده نشان می دهد تامین مالی این بنگاه ها از طریق بازار سرمایه و فروش بخشی از سهام آنها در بازار بورس می تواند راه حل مطمئن و خوبی به جای دریافت تسهیلات و انباشت بدهی های دیگر است.

وی افزود: ستوان فقرات توسعه، بحث اعتبارات و توان مالی بنگاه هاست و اگر این سرمایه تامین نشود بدون شک بنگاه ها توان ادامه حیات اقتصادی و تولیدی در شرایط کنونی را نخواهند داشت.

وی یادآور شد: برای تامین مالی بنگاه هایی که دچار مشکل شده اند هماهنگی هایی شده است تا از طریق کارگزاری ها و عرضه سهام در بازار سرمایه بتوانند منابع مالی مورد نیاز را تامین کنند.

اوشنی گفت: بنگاه ها می توانند با واگذاری مالکیت درصدی از سهام شرکت به مردم از طریق بازار بورس مشکلات مالی خود را برطرف و با توان بیشتری به فعالیت بپردازند.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی به عمل آمده تراکنش مالی در کارگزاری سرمایه هزار میلیارد تومان است که این آمار ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده بنگاه ها و توسعه آنها و استفاده از ظرفیت بازار بورس و سرمایه است.

اوشنی گفت: اکنون مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی دره شهر با واگذار کردن ۲۰ درصد سهام شرکت خود در بازار بورس ۲.۵ میلیارد تومان به سرمایه شرکت تزریق کرده و توانسته است با تامین مالی ثانویه مجدد در مدار فعالیت و تولید قرار گیرد.

وی بر ضرورت استفاده از بازار سرمایه برای برون رفت برخی بنگاه های در راستای تامین مالی تاکید کرد./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.