تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ایلام کجای کارند؟

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ایلام کجای کارند؟
نگاه اقتصاد

حامد نوری‌نژاد استاد دانشگاه/شوراهای اسلامی شهر نقش کلیدی و اساسی در تدوین نقشه راه برعهده دارند. نظارت بر عملکرد مدیران شهرداری برعهده شهردار و نهادهای نظارتی مرتبط است انتصابات نادرست و طولانی مدت و بدون شناخت از توانمندی اشخاص، انقلابی بودن، تخصص و تعهد موجب اشکالاتی در خدمت صادقانه به مردم می گردد.

سفارشات فامیلی و قومی تا دوستانه در شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام معظلی است که حل آن در آینده دشوار خواهد بود. وقتی مردم به جامعه مهندسین اعتماد و توجه نمی کنند چنین مشکلاتی بیشتر پیش می آید.

انتصاب مدیران در شهرداری نیازمند دقت و توجه لازم به خودجوش بودن در تعهد اجرا است.

ازاینرو نبود مولفه‌ها موجب تخلفی در تغییر کاربری و افزایش تراکم گردیده است که می توان به یک نمونه از آن اشاره نمود.

شخصی در شهر ایلام بر اساس تفکیک ۷ قطعه ملکی که دارای کاربری حمل و نقل و انبار است اقدام به خرید یک قطعه می کند که قطعا دیگر لازم به بررسی است. هر چند برای تفکیک زمین های بالای ۵۰۰ متر مربع تفکیک از سوی نظام مهندسی باید انجام شود، که شهرداری این تفکیک را انجام می دهد.

این قطعه زمین به مساحت…. متر مربع به پلاک‌های ثبتی…. ابتدا در کمیسیون ماده ۵ جهت تغییر کاربری مطرح می‌گردد که دبیرخانه ر‌‌ای به مغایرت می‌دهد.

این شخص در تاریخ…. از شخص دیگری خریداری که با درخواست دفترخانه‌ی شماره‌ی…… از شهرداری استعلام گرفته می‌شود و شهرداری در پاسخ به دفترخانه، به جای اعلام کاربری حمل و نقل و انباری، ملک را مسکونی اعلام می‌نماید و ثبت زمین به نام کاربری تجاری _ شهری، از سوی شهرداری با شرط دادن تعهد غیر مالی از سوی مالک در دفتر اسناد رسمی ملزم می‌نماید تا بتواند به شرط اخذ موافقت شورای عالی شهرسازی با تغییر کاربری به مسکونی شرایط شروع بکار را آماده کند که این راهکار جهت پاک کردن صورت مسئله تغییر کاربری انجام شده است. این زمین با توجه به ضوابط طرح تفصیلی تعداد طبقات آن برابر با ملک مجاور و مجاز به سه طبقه با پیلوت می‌باشد که ۲ طبقه بیشتر شهرداری مجوز می‌دهد.

لذا شهرداری کمیسیون ماده واحده به تاریخ… بر گزار می‌نماید و با کاربری تجاری _ شهری موافقت می‌شود که شهرداری مجوز ۵ طبقه مسکونی با پارکینگ صادر می‌نماید لازم بذکر است کمیسیون ماده واحده حق تغییر کاربری را ندارد.

نکته قابل تأمل اینکه، سامانه و سیستم یکپارچه شهرداری است که چگونه زمین ……. متری را از کاربری حمل و نقل و انباری خارج و ابتدا کاربری تجاری _ شهری دو طبقه و پیلوت و در نهایت ۵ طبقه و پارکینگ اعلام و ثبت می شود که حتی رأی ماده ۵ و نظر ماده واحده که ۳ طبقه با پیلوت جهت تهیه نقشه‌های اجرایی را به ۵ طبقه مسکونی تغییر پیدا می کند.

سوال اینکه: تاریخ خرید و سند تک برگ مالکیت به تاریخ ۹۸/۷/۱۴ بوده و به اسم این شخص کمیسیونی برگزارمی شود که تاریخ آن ۹۸/۲/۶می باشد یعنی قبل از مالکیت این شخص، جلسه کمیسیون واحده برای ایشان برگزار می‌شود؟

خرید زمین با کاربری غیر مسکونی نباید در استان باب شود و با هزینه کم از مالکین خریداری سپس از سیستم شهرداری ها و کمیسیون ها به نفع اشخاص دیگری تغییر کاربری داده شود.

شهر نیازمند فضاهای تنفسی است یا همان فضای سبز و پارک و… و فضاهای خدماتی برای عموم مردم.

مطالبه گری در چهارچوپ منفعت عمومی چیزی است که رهبر معظم انقلاب همواره تاکید فرمودندو باید در تمام سطح مبنا آرمان ها و ارزش های انقلاب باشد و از مسولین اجرایی خواسته شود تا مدیرانی با برنامه های مدون و نگرش اقتصاد محور با حفظ بیت المال و عدم هدر رفت آن اقدام نمایند.

لذا از شهردار و اعضای محترم شورای شهر انتظار میرود جهت دفاع از حقوق شهروندان با استفاده از ابزارهای نظارتی لازم جهت کاهش تخلفات احتمالی در شهرداری با بکار گرفتن مدیران و کارکنان متعهد، انقلابی و دلسوز در سمت ها و مسولیت های کلیدی در شهرداری اقدام نمایند.

مقام معظم رهبری (مد):

” لشکر جوانان مومن و انقلابی باید وارد میدان مطالبه دایم و هوشیارانه آرمانها و کمک به تحقق اهداف انقلاب شوند “

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.