تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۰۵

روحیه مقاومت و ایستادگی آزادگان مایه افتخار است

روحیه مقاومت و ایستادگی آزادگان مایه افتخار است
ایلام - مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران ایلام گفت: آنچه که امروز با افتخار از آزادگان سرافراز یاد می شود، روحیه مقاومت و ایستادگی آنان و رشادت‌هایی است که در دوران اسارت داشته‌اند.

اسدالله تولیده شامگاه یکشنبه در کنگره ملی الماس‌های درخشان و همایش تجلیل از آزادگان ایلام که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد، افزود: همه ما باید قدردان این ایستادگی آزادگان باشیم، چرا که این افتخار را با گوشت و استخوان خود و فشارها و شکنجه‌هایی که در آن دوران کشیده‌اند، کسب کرده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر مجموع کل آزادگان استان ۳۳۷ نفر هستند و این روز به یاد ماندنی و مبارک، یادآور پیروزی بزرگ ملت شریف ایران و بازگشت سرافرازانه آزادگان رسته از بند دشمنان متجاوز به میهن اسلامی است.

در این مراسم از بهداد خوشخبر فرزند شهید عبدل خوشخبر از پرسنل درمان بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) و حجت الاسلام و المسلمین عمران احمدی و مراد مقصودی دو تن از آزادگان سرافراز به نمایندگی از آزادگان استان تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این مراسم از کتاب روزگار اسارت، اثر زینب شاهمرادیان که برگرفته از خاطرات دوران اسارت ۱۸ نفر از آزادگان سرافراز است رونمایی و با اهدا لوح تقدیر و هدیه از نویسنده این کتاب قدردانی شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در ادامه برنامه های سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با مراد علی دوستی و عبدالعلی چراغی دو تن از آزادگان سرافراز دیدار و از مقام والایشان تجلیل کرد.

وی در این دیدارها با اشاره به اینکه ما هر اندازه که خاطرات آزادگان را می شنویم، باز آن شرایط و سختی‌ها برایمان قابل درک نیست، افزود: آزادگان با استقامت و ایستادگی که از خود نشان دادند ثابت کردند که روحیه استواری همچون کوه دارند.

تولیده با تبریک این روز بزرگ به خدمت همه آزادگان سرافراز تصریح کرد: کاری که آزادگان انجام دادند تحسین برانگیز است و همان روحیه استواری که در زمان اسارت داشتند را در طول این سالها مضاعف‌تر نشان دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام بهشت را اجر اخروی و پاداش الهی ایستادگی و صبر آزادگان دانست و افزود: هر اندازه که از این عزیزان تجلیل کنیم و در خدمت آنان باشیم، نمی‌توانیم ذره‌ای از ایثار و فداکاری این قشر عزیز را جبران کنیم.

مراد علی دوستی از جانباز ان ۶۰ درصد حدود ۱۰ سال و عبدالعلی چراغی آزاده و جانباز ۴۰ درصد حدود چهار سال و ۶ ماه در زندانهای رژیم بعث در اسارت بودند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.