تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴

شیرخانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام

محاسبه مصرف رایگان در ساعات غیر پیک برای مشترکین کم مصرف

محاسبه مصرف رایگان در ساعات غیر پیک برای مشترکین کم مصرف
نگاه اقتصاد

ایلام – نگاه اقتصاد – هادی شیرخانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام از این شرکت به عنوان یکی از با کیفیت ترین شرکتهای توزیع برق کشور در بحث کیفیت و ولتاز برق نام برد و گفت: با توجه به کاهش پنجاه درصدی تلفات انرژی در ۵ سال گذشته نسبت به مدت مشابه منتهی به سال ۹۳، در مدیریت مصرف برق عملکرد مثبتی صورت گرفته است.

این مسئول ضمن تقدیر از دستگاه محترم قضایی در راستای برخورد قاطعانه با سارقان انرژی به تفاوت معنادار سرانه مصرف برق در حوزه شمال و جنوب استان اشاره کرد و اظهار داشت: مصرف برق استان به مرز ۴۰۰ مگاوت در زمان پیک سال جاری رسیده که تفاوت معناداری میان امسال و سال گذشته نداشته است.

شیرخانی در ادامه در بحث تاثیر بیماری ویروس کرونا و گرمای تابستان بر کارکرد مصرف برق گفت: این ویروس تفاوت معناداری بر مصرف برق نداشته اما بر اثر گرما در مردادماه سال جاری بالاترین میزان مصرف برق در استان را داشته ایم که البته در حوزه گرمسیر استان مشارکت مردم در میزان مصرف برق در این مناطق کمتر بوده است.

ایشان افزود؛ نقش رسانه ها در فرهنگ سازی رعایت الگوی مصرف برق تاثیرگذار و مطلوب بوده و امید است این روند فرهنگ سازی در خصوص مدیریت هوشمندانه مصرف انرژی در تمامی ایام سال و به ویژه در ایام پیک سال در تابستان ادامه داشته باشد.

این مسئول با بیان این که مهم ترین شاخص در مدیریت مصرف برق در استان، برخورد با انشعابات غیر مجاز و سرقت انرژی بوده، خاطرنشان کرد: دست متخلفان اجتماعی از شبکه برق کوتاه شده و این افراد نیز مصرف منطقی و مدیریت شده ای نداشتند که روند برخورد با این متخلفان با توان و قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام اضافه کرد: بخش های کشاورزی، سی ان جی ها، مراکز شارژ گاز خودروها و بخش صنعت و ادارات، همکاری لازم را برای جلوگیری از خاموشی در استان با ما داشتند.

ایشان اضافه کرد: در بحث پرداخت صورتحساب ها متاسفانه وضعیت مطلوب نیست و این شرکت در وضعیت اقتصادی خوبی قرار ندارد.

شیرخانی یادآور شد: در خصوص اتوماسیون شبکه و هوشمند سازی شبکه، مردم خوب و فهیم استان برای گذر از پیک مصرف برق همکاری بسیار خوبی داشتند و خوشبختانه تلاش شبانه روزی همکاران طی سال گذشته در ۹ محور موجب پایداری برق در استان گردید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با اشاره به این که استان ایلام اولین استانی بود که با تلاش همکاران موفق به کسب ضریب نفوذ برق صددرصدی در روستاهای بالای ۱۰ خانوار در کشور شده است، تصریح کرد: میزان مصرفی برق صنعتی در استان کمتر از یک درصد است و این موضوع نشان دهنده کاهش توان اقتصادی شرکت برق استان به خاطر تعداد اندک صنایع مصرف کننده برق در استان بوده که دارای نرخ پایینی است.

شیرخانی درپایان در راستای تشویق مشترکین کم مصرف گفت: برای کسانی که برق کمتری مصرف می کنند و همچنین کشاورزانی که در ساعات پیک هیچ گونه مصرفی نداشته باشند تمامی مصرف آنان در ساعات غیر پیک به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.