تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴

رونمایی از ۲ اختراع ضد کرونایی بسیج علمی پژوهشی ایلام

رونمایی از ۲ اختراع ضد کرونایی بسیج علمی پژوهشی ایلام
ایلام - ۲ دستگاه سم پاشی و ضدعفونی کننده هوشمند، اختراع جوانان بسیجی استان ایلام روز یکشنبه در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام رونمایی شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این آیین گفت: بسیج یک بازوی توانمند مردمی است که در همه عرصه های دفاعی و علمی حضوری پررنگ و موثر داشته است و همواره بر اساس نیازهای روز جامعه اختراعات و نوآوری هایی را با استفاده از نیروی خلاقه و تفکر خود ایجاد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار با بیان اینکه بسیج همیشه پیشگام در حوزه های مختلف هستند، افزود: برخی اختراعات و ابداعات بسیجیان حتی در مقیاس های جهانی هم کم نظیر است.

وی یادآور شد: بسیج اثبات کرده است که با ورود به هر عرصه ای پیروز و سربلند خواهد بود و یک نیرو و قوای محرکه تاثیرگذار در همه حوزه ها برای انقلاب است.

مسوول معاونت علمی پژوهشی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام هم گفت: امروز ۲ اختراع با همکاری و همراهی این معاونت رونمایی شد که با توجه به شرایط کرونایی جامعه این ابداعات کاربردی قابل توجه است.

سرهنگ محمودعلیپور افزود: ماشین دست ساز برناموتور cc۱۵۰ با قابلیت سم پاشی که توسط محمدرضا موسی زاد مجری و مخترع طرح ایجاد شده با حمایت ۱۰۰ درصدی سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه استان با اعتبار ۱۵۰ میلیون ریال ایجاد شده است.

وی یادآور شد: از این ماشین برای مناطق مسکونی یا نقاط سخت گذر شهری و غیرشهری که دسترسی به آنها سخت باشد یا عملیات های سم پاشی و ضدعفونی اراضی کشاورزی، مهار آتش سوزی در عرصه های طبیعی، انتقال دارو و نیروی انسانی در مواقع بحرانی یا اضطراری می توان استفاده کرد.

وی در مورد دستگاه ضدعفونی کننده دست هوشمند کلین باکس هم توضیح داد: این دستگاه توسط امین الیاسی با حمایت های سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه و پارک علم و فناوری استان طراحی و اختراع شده است.

علیپور در خصوص عملکرد و ویژگی های این دستگاه اظهار داشت: کلین باکس دستگاهی هوشمند برای ضدعفونی غیرتماسی دست است که با اتصال به گوشی قابل کنترل و دسترسی است که بر خلاف اسپری و ژل به خاطر عدم تماس مستقیم با دست جاذب میکروب نیست.

وی در باره سایر اختراعات معاونت علمی پژوهشی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم گفت: در حال حاضر برای هفته دفاع مقدس ۲ اختراع دیگر تکمیل و آماده رونمایی و ۲ ابداع هم در دست تکمیل است که تا هفته دفاع مقدس به اتمام خواهد رسید که یک اختراع از این چهار مورد در حوزه مبارزه با کرونا و سه مورد دیگر هم دفاعی الکترونیکی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.