تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

الکترونیکی شدن امور مالیاتی، گامی مهم در راستای تحقق حقوق شهروندی

الکترونیکی شدن امور مالیاتی، گامی مهم در راستای تحقق حقوق شهروندی
ایلام - نگاه اقتصاد- مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: الکترونیکی شدن امور مالیاتی باعث تسهیل و تسریع در امور مردم و حرکت به سمت ارتقای حقوق شهروندی است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان ایلام، سعید کریمی با گرامیداشت هفته دولت و ارائه گزارشی به این مناسبت، گفت: الکترونیکی شدن امور، شفاف سازی، قانونمندی و دقت و عدالت بیشتر در وصول مالیات را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های دولت در سالهای اخیر حرکت به سمت کوچک سازی و توسعه دولت الکترونیک است، افزود: خوشبختانه سازمان امور مالیاتی کشور یکی از سازمانهای پیشرو در این زمینه بوده و اخیراً با اجرای طرح جامع مالیاتی، اکثر خدمات و امور مالیاتی، الکترونیکی شده و نیازی به مراجعه مردم به ادارات نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام، خوداظهاری مالیاتی و تمکین داوطلبانه مؤدیان را زمینه ساز اعتماد و اطمینان بین دولت و مردم دانست و افزود: در استان ایلام خوشبختانه آمار ارائه اظهارنامه های مالیاتی از طرف مؤدیان، هر سال نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

کریمی در این باره به ارائه اظهارنامه های مالیاتی و تحقق ۱۰۰ درصدی آن در سال جاری اشاره کرد و ارائه اظهارنامه ها و انجام به موقع تکالیف مالیاتی را زمینه برخورداری مؤدیان از تسهیلات و معافیتهای مقرر قانونی دانست.

وی در ادامه به بیان فرصت ایجاد شده برای بخشودگی جرایم مالیاتی پرداخت و تأکید کرد: مودیان مالیاتی و ۱۳ گروه مشاغل آسیب دیده از کرونا می توانند تا پایان سال جاری از طرح بخشودگی جرایم مالیاتی با درصد های مشخص شده استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام، همچین موضوع تمدید مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی را یادآوری و اعلام کرد: اظهارنامه عملکرد ۱۳۹۸ صاحبان املاک اجاری و عملکرد منتهی به اسفند ۱۳۹۸ اشخاص حقوقی تا ۳۱ شهریور و اظهارنامه ارزش افزوده دوره بهار ۱۳۹۹ تا ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ تمدید شده است.

کریمی از پرداخت ۲۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان در پنج ماه ابتدایی سال جاری خبر داد و افزود: ۱۷ میلیارد تومان از این مبلغ به شهرداری ها و مابقی آن جهت توسعه روستاهای استان پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام افزود: از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری همچنین حدود ۵۰۰ میلیون تومان به توسعه آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اختصاص یافته است.
وی اعلام کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی به صورت مستقیم به شهرداری ها، دهیاری ها، امور عشایری، آموزش و پرورش، و ورزش و جوانان استان اختصاص یافته است.

کریمی، مالیات را زمینه ساز تامین منابع مورد نیاز دولت و ارائه خدمات مطلوب به مردم دانست و تصریح کرد: عواید حاصل از مالیات، توسعه زیرساختها و امور زیربنایی استان را فراهم می کند.
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام در پایان، استراتژی مالیات ستانی را حرکت به سمت عدالت اقتصادی، قانونمنداری، شفافیت، و هوشمند سازی دانست و در پایان حمایت و همکاری ادارات و دستگاه های اجرایی مربوطه را برای اجرای بهتر و دقیق تر برنامه های مالیاتی خواستار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.