تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۴۱

۷ راه سالم و طبیعی برای بالا بردن قند خون

۷ راه سالم و طبیعی برای بالا بردن قند خون
بالا بردن قند طبیعی خون به روش‌های سالم برای بدن ما ضروری است؛ زیرا در صورت اُفت فشار ما دچار سرگیجه و حالت تهوع می‌شویم و در صورت بالا بودن قند خون بیش از حد، دچار مرض قند یا دیابت می‌شویم.

چک کردن و تنظیم قند خون برای پیشگیری از بیماری دیابت و اُفت فشار ناگهانی، ضرور است. برخی افراد در حالت طبیعی، دارای فشار خون پایین هستند. برای این دسته از افراد، بالا بردن فشار خون به روش‌های سالم و طبیعی بسیار مهم است. در ادامه «ایرنا زندگی» شما را با ۷ روش سالم برای بالا بردن قند خون آشنا می‌کند.

۱. غذاهای مدیترانه‌ای

کسانی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای دارند، احتمال ابتلا به قند خون ۲۰ الی ۳۰ درصد کمتر است. در واقع این رژیم، قند خون را تعدیل می‌کند. غذاهای ‌دریایی مانند ماهی، میگو، جلبک دریایی، صدف و غیره از جمله غذاهایی هستند که علاوه بر تعدیل قند خون، موجب کاهش کلسترول خون نیز می‌شوند. در اینجا می‌توانید بیشتر درباره رژیم مدیترانه‌ای بخوانید.

۲. انگور

انگور دارای قند طبیعی است و این یعنی اضافه آن از بدن خارج می‌شود و بدن تنها مقداری که نیاز دارد از آن استفاده می‌کند.

۳. صبحانه کامل

کسب مقدار لازم انرژی در اولین وعده صبح بسیار مهم است و پیشنهاد می‌شود صبحانه را کامل و قبل از ساعت ۱۰ میل کنید. نیازی نیست در وعده غذایی شما حتما مواد غذایی شیرین یا شکر وجود داشته باشد. جالب است بدانید نان نیز قند لازم برای ادامه روز را تعمین می‌کند.

 ۴. ورزش منظم

ورزش باعث می‌شود بدن شما بالانس شود و کمتر دچار اُفت فشار شوید. بهتر است در هنگام ورزش از رژیم غذایی طبیعی استفاده کنید و تمرکز را روی سلامت بدن خود بگذارید.

۵. نشستن‌های کمتر

نشستن‌های طولانی مدت، باعث می‌شود که متابولیسم (سوخت و ساز) بدن شما به شدت کاهش یابد. در این صورت شما در معرض چاقی، افزایش کلسترول در خون و گاهی اُفت قند خون می‌شوید، مانند همان ‌زمان‌هایی که یکباره از جا بلند می‌شوید و سر گیجه می‌گیرید.

۶. تست قند خون

بهتر است یکبار قبل شروع، یکبار بعد از ۳ هفته و یکبار هم بعد از ۶ هفته تست قند خون بدهید تا از تغییرات اطلاع داشته باشید. اگر نتیجه بخش بودند که برای ادامه بیشتر راغب می‌شوید و اگر نتیجه بخش نبودند استفاده از این روش‌ها را متوقف کنید.

۷. قرص‌های خاص

برخی از قرص‌ها مانند قرص‌های ادرارآور و قرص‌هایی که برای آسم تجویز می‌شوند، موجب کاهش قند خون می‌شوند. در این صورت، با مشورت پزشک خود از روش‌های بالا استفاده کنید./منبع: د هلثی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.