تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳

استاندار:

شتاب توسعه در حوزه علم و فناوری ایلام فزاینده است

شتاب توسعه در حوزه علم و فناوری ایلام فزاینده است
ایلام - استاندار ایلام از روند رو به رشد حرکت های فناورانه در استان ابراز رضایت کرد و گفت: شتاب توسعه حوزه علم و فناوری در این استان فزاینده است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام با اشاره به سفر دو تن از معاونان رییس جمهوری به استان افزود: در این هفته با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، استان ایلام در مرکز توجه کشور بود.

وی با عنوان اینکه سفر معاونان رئیس جمهوری به استان پرخیر و برکت بوده است، اظهار داشت: از نتایج خوب سفر جناب آقای اوحدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان این بود که مقرر شد حدود ۳۰ هزار نفر از خانواده های ایثارگران مشغول به کار شوند که با انجام این مهم تمام افراد بیکار در این حوزه شاغل می شوند.

استاندار ایلام افزود: در این سفر همچنین آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۰۰ واحد مسکونی ایثارگران کلنگ زنی و طرح گلزار شهدا در صحن مطهر امام زاده صالح نیز رونمایی شد.

سلیمانی دشتکی دیگر دستاورد سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور را ایجاد تفاهم‌نامه اشتغال و مسکن ایثارگران بین استانداری و بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: در این زمینه تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و ساماندهی اشتغال وکارآفرینی ایثارگران امضا شد که با این عمل تمامی ایثارگران استان صاحب خانه می شوند.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه تا پایان دولت دوازدهم بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان و هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی نیز برای جامعه هدف مشمول و متقاضی اشتغال استان ایجاد می‌شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: با امضای این تفاهم‌نامه در زمینه مسکن و اشتغال بخش بزرگی از مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام رفع خواهد شد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به رونمایی از ۲۳۳ طرح و پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی در استان با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای این میزان طرح و پروژه بالغ بر ۳۷۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که برای بیش از یک هزار نفر در حین اجر و ۷۶۶ نفر بصورت دائم اشتغال ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در سه نوبت و بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهوری در استان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح و یا شروع بکار شده است، اضافه کرد: جمع اعتباری که برای افتتاحیه ها و بهره‌برداری ها در استان در سال‌جاری صورت گرفته بالای ۳۳ هزار میلیارد تومان است که تاکنون از این میزان بالای ۱۳ هزار میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسیده است و بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در انتظار بهره‌برداری و افتتاح هستند که بیشتر آن به حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت اختصاص دارد.

استاندار ایلام سپس به سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: در این سفر از تمام مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان استان بازدید بعمل آمد و کمک های بسیاری خوبی نیز به دانشگاهها و مراکز فناوری شد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در این سفر شاهد کلنگ زنی کارخانه تولید تجهیزات هوشمند سازی و افتتاح مرکز بیماریهای مشترک انسان و دام و افتتاح مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی دانشگاه ایلام وکلنگ‌زنی کارخانه تولید محصولات فناورانه و دانش‌بنیان ایلام بودیم.

وی افزود: همچنین از دانشگاه آزاد، علوم پزشکی و ایلام بازدید بعمل آمد و هر کدام ثمرات بسیار ارزشمند و منحصر بفردی داشت و قول های بسیار خوبی داده شد که طی ۲۰ نامه مکتوب تقدیم معاونت محترم علمی و فناوری رییس‌جمهوری شد.

سلیمانی دشتکی از دیگر دستاوردهای این سفر اهدای ۲۵ هکتار زمین برای ادامه فعالیت های پارک علم و فناوری توسط دانشگاه ایلام عنوان کرد و گفت: در این سفر همچنین بیش از ۱۲ میلیارد تومان به دانشگاه ایلام کمک شد و برای دانشگاه آزاد، علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی هم قول مساعدت و همکاری داده شد.

وی تاکید کرد: در سومین سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری اگر پارک علم و فناوری برای دهه ی فجر آماده شود باز هم به استان سفر خواهند داشت و اینجا باید گفت با حمایت های خوب انجام شده استان در حوزه توسعه علم فناوری شتاب فزاینده ای به خود گرفته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.