تاریخ انتشار : جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

امامان جمعه: 

تضعیف دولت مقابله با یکی از ارکان نظام است

تضعیف دولت مقابله با یکی از ارکان نظام است
استان‌ها - خطیبان جمعه اطلاع رسانی از خدمات دولت در طول سال را مورد تاکید قرار دادند و گفتند : مقابله با دولت و تضعیف آن چون مقابله با یکی از ارکان نظام است برای خودمان مشکل ایجاد می‌کند در عین حال چشم پوشی از مشکلات باعث تضییع حق مردم ، عقب‌گرد نظام و انحراف انقلاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، نمایندگان ولی فقیه در استانها در خطبه های نماز جمعه هفتم شهریور ماه ،هفته دولت را فرصتی برای بیان خدمات صادقانه دولت به مردم دانستند و اظهارداشتند: دشمن به دنبال این است در این شرایط سخت با فشار هوشمندانه به تعبیر خودشان، ناکارآمدی نظام را به مردم تحمیل کند، لذا یکی از تکالیف مهم دولت بیان خدمات نظام و فعالیت‌های دولت به مردم است.

آنها اطلاع رسانی از خدمات دولت را مورد تاکید قرار دادندند و گفتند این کار باید در طول سال انجام شود و به دلیل گستردگی و حجم طرح‌ها، افتتاح‌ها و بیان این خدمات به هفته دولت و دهه فجر موکول نشود.

خطیبان جمعه بر تلاش برای تحقق شعار امسال رهبری تاکید کردند و افزودند: دستگاه‌ها و مسوولان به ویژه دولتمردان باید با جدیت تمام برای تحقق این شعار و در راستای عمران و آبادانی و توسعه هر چه بیشتر ایران همت کنند و این مهم جز با حمایت مردم محقق نخواهد شد.

امامان جمعه در بخش دیگری از سخنان خود به توافق ننگین رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی که با هماهنگی آمریکا صورت گرفته اشاره کردند و افزودند :امارات با این توافق به گاو شیردهی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

از دیگر محورهای مطرح شده در سخنان ائمه جمعه سراسر کشور می توان به استفاده از ظرفیت جوانان برای رونق تولید ،توجه مسوولان به مساجد و مصلی ها ، اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر ، برخورد با فساد اقتصادی ،حمایت از تولید ، اصلاح ساختار بودجه، نظام بانکی و مالیاتی ، لزوم جلوگیری از وارادت بی رویه و خام فروشی، مقابله با قاچاق کالا اشاره کرد.

از نیمه اردیبهشت ماه امسال موضوع برگزاری نماز جمعه در شهرهایی با وضعیت سفید در ستاد ملی کرونا مورد تایید قرار گرفت و به این ترتیب نخستین نماز جمعه پس از شیوع ویروس کرونا نوزدهم اردیبهشت ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت در برخی شهرها برگزار شد.

گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ خطبه های نماز جمعه برخی مراکز را به صورت جمع بندی شده در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

هرمزگان(بندرعباس)

نماینده ولی‎فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هفته دولت را فرصتی برای بازبینی و نقد خودی دانست و گفت: اگر همدیگر را نقد کنیم فرصت دسیسه از دشمن گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه های نماز جمعه ،هفته دولت را فرصتی برای بیان خدمات صادقانه دولت به مردم دانست و اظهارداشت: دشمن به دنبال این است در این شرایط سخت ناکارآمدی نظام را به مردم تحمیل کند، لذا یکی از تکالیف مهم دولت بیان خدمات نظام و فعالیت‌های دولت به مردم است.

کردستان (سنندج)

امام جمعه سنندج گفت: دولت و دستگاه‌های مختلف طی سال‌های گذشته خدمات ارزنده‌ای در کردستان انجام داده‌اند اما می‌طلبد تلاش بیشتری برای عمران و توسعه این استان صورت گیرد.

ماموستا فایق رستمی ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند اظهار داشت: خدمت به مردم را مایه رضایتمندی خداوند اعلام کرد و یادآور شد: دولت باید توجه ویژه‌ای به جوانان و استفاده از ظرفیت آنان داشته و از این مهم برای رونق اقتصادی کشور بهره‌ گیرد، چراکه شایسته‌ سالاری عامل موفقیت در انجام امور و رسیدن به پیشرفت است.

مرکزی (اراک)

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به توطئه های دشمنان بر علیه اسلام و مسلمانان اشاره کردو گفت : نمونه اخیر آن قرارداد ننگین ابوظبی با اسرائیل است.

آیت‌الله دری نجف آبادی اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند هستی ما را از بین ببرند و تلاش خود را به کار گرفته‌اند که امنیت مسلمانان را تهدید کنند و همه باید با الگوگیری از نهضت امام حسین (ع) در مقابل اسرائیل و صهیونیست‌ها با جدیت ایستادگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امید است دولت در فرصت باقی مانده از عمر خود بسیاری از عقب‌افتادگی‌ها را جبران کند و تلاش مضاعفی در راستای حفظ ارزش پول ملی، قدرت خرید مردم، اشتغال سالم و مولد، پرهیز از خام فروشی، توسعه صادرات غیرنفتی و صدها کار اقتصادی دیگر به کار گیرد.

همدان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: پیش‌بردن کشور در شرایط تحریم جای قدردانی دارد و دولت دوازدهم باید پیرو منویات رهبر معظم انقلاب برای تحقق وعده‌ها تا ساعات پایانی کار دولت تلاش کند.

حجت‌الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی هم ضمن بزرگداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر و با اشاره به توصیه های اخیر رهبر معظم انقلاب به مسوولان اجرایی کشور، اظهار داشت: هنوز یک سال از دولت دوازدهم باقی مانده است و اگر حرکت جهادی و مدیریت اقتصادی باشد، می شود در این مدت نیز کار کرد.

کرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر ضرورت جلوگیری از قاچاق کالا عنوان کرد: مسوولان باید به صورت جدی با واردات یا صادرات غیرقانونی و انبوه کالاهای اساسی و ارزشمند مقابله کنند.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه امروز با گرامی داشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: رهبر معظم انقلاب در ویدئو کنفرانسی که به همین مناسبت با دولتمردان داشتند به آنان تاکید کردند که از یک سال باقیمانده عمر دولت نهایت استفاده را برای خدمتگزاری به مردم بکنند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: یکی دیگر از نکات مهمی که رهبر انقلاب در بیانات خود خطاب به دولتمردان عنوان کردند، اهمیت حمایت از تولید بود.

سیستان و بلوچستان (زاهدان)

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: یکی از وجوه شباهت انقلاب اسلامی با قیام امام حسین(ع) حضور همه اقشار از طوایف، اقوام و مذاهب مختلف در این مسیر است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی عملکرد امام حسین(ع) را در جذب همه نیروها و جان‌های قابل را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) همه طیف‌ها را به کار گرفت و برای هر کدام نقش معینی تعیین کرد تا هر کدام از آنها تا قیام قیامت برای مردم و همه طوایف و اقشار مختلف اسوه و الگو باشند.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته آتی از جمله هشتم شهریور، سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم، دهم شهریور روز تجلیل از اسرا و مفقودان و دوازدهم شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس افزود: در هفته گذشته خدمات صورت گرفته را به عنوان معروف عنوان کردیم و مطالبه از مسوولان برای تلاش در جهت تعالی مادی و معنوی جامعه را مصداق امر به معروف و تذکر نسبت به منکراتی از جمله ضعف‌ها، آسیب‌ها، مشکلات اقتصادی و فرهنگی، فسادهای اخلاقی و اداری و کم‌کاری‌ها و سو مدیریت‌ها را مصداق نهی از منکر معرفی کردیم.
امام جمعه زاهدان با دعوت همه برای اقتدا به عملکرد رهبر معظم انقلاب در دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه، تصریح کرد: مقابله با دولت و تضعیف آن چون مقابله با یکی از ارکان نظام است برای خودمان مشکل ایجاد می‌کند در عین حال چشم پوشی از مشکلات باعث تضییع حق مردم و سبب عقب‌گرد نظام و انحراف انقلاب خواهد شد.

گیلان(رشت)

امام جمعه رشت گفت: امروز در دنیا به این باور رسیده اند که کوتاه کردن دست آمریکا و قطع امید و بریدن از سیاست های آن رشد و پیروزی است.آمریکا روز به روز به سوی مفتضح شدن پیش می رود و دولتمردان آن در موضع ضعف و زبونی سیاسی و جهانی قرار می گیرند.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به بازگشایی پرونده هسته ایران از سوی آمریکا و فشار به آژانس بین المللی در این ارتباط اظهار داشت: به مسئولان هسته ای توصیه می شود که فریب وعده های توخالی سردمداران دنیای کفر را نخورند، این مطالبه مردم نیز هست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدار ویدئو کنفرانسی دولتمردان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دولت گفت : رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند که سال آخر فعالیت دولت فرصتی قابل توجه است و نکاتی را متذکر شدند که امیدواریم در سایه حمایت های مردم و همه بخش ها و نیز تلاش های دولت به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک رسا و بلندی داده شود و این تاکیدات محقق شود.

چهار محال وبختیاری(شهرکرد)

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و با تسلیت این ایام گفت: مکتب عاشورا بزرگ درس برای حیات و زندگی انسانهاست.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام .به هفته دولت نیز اشاره کردوافزود: فته دولت زمان و فرصت برای تفکر و تاملی است و برای کارهایی که دولت انجام می‌دهد و هر دولتی باید به بیان کارهایی که انجام شده خود بپردازد و کارهایی که روی زمین می‌ماند،را تمام و به سرانجام برساند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه اگر زندگی روزمره مردم مورد توجه قرار نگیرد، اعتماد عمومی جلب نمی‌شود، یادآور شد: حق مردم این است که قدرت تهیه مایحتاج خود را داشته باشند، مجلس و قوه قضاییه نیز همراه و کمک دولت است.

قم

امام جمعه قم با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری گفت: با شرکت در مجالس امام حسین(ع) انسجام و اطاعت خودمان را از رهبری و ولایت حفظ کنیم و برای رشد و اعتلای کشورمان و ریشه کنی ویروس منحوس کرونا دعا کنیم.

آیت الله سید محمد سعیدی ظهر جمعه، در سخنانی با اشاره به حماسه بزرگ کربلا و در عزای امام حسین(ع) اظهار داشت: اقامه و عزای امام حسین(ع)؛ اختصاص به قوم و ملت خاصی ندارد و نیز این فرضیه الهی مشروط به شرط خاصی نیست؛ هرکس در عزای ایشان شرکت کند به همین اندازه در پیشگاه خداوند این عمل او صحیح و مقبول است و راهی است برای این که بتواند به سوی حقیقت اصلی، راه پیدا کند.

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: شکست‌های مکرر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل بیانگر افول قدرت آن جرثومه فساد و کانون شرارت، جنایت و خیانت جهان است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه خود افزود: اقدام‌های اخیر جهان استکبار در فلسطین، لبنان و سوریه محکوم است و حمایت قاطع خود از مردم فلسطین، لبنان و حزب الله را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب به دولت بیان کرد: امیدواریم دولت دوازدهم در سال آخر فعالیت خود در عرصه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بویژه معیشت مردم و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات با اتکا به قدرت داخلی و اعتماد به نخبگان مملکت بتوانند به وعده‌های خود عمل کنند و مردم را از شرایط سخت کنونی بیرون آورند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ماه محرم گفت: محرم، ماه نجات و هدایت انسان است و نهضت کربلا قیام آفرینشِ فهم صحیح از اسلام و خیزش مقاومت در مقابل انحراف و تحریف و تهاجم بیگانگان و خودی‌های منحرف و قدرت طلب به هر قیمت است.

کهگیلویه و بویر احمد (یاسوج)

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: آیین های عزاداری این ۲ روز با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی به طرز باشکوهی در این استان برگزار شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی به هشتم شهریورماه روز مبارزه با تروریسم اشاره و بیان کرد: باید هر چه سریعتر ریشه تروریسم در دنیا خشکانده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی، آل سعود و وهابیت بوجود آورنده، پرورش دهنده و حامی اصلی تروریست ها هستند.

وی ابراز داشت: هدف آمریکا و متحدانش از چنین اقدامی نیز چپاولگری و رسیدن به اهداف شوم خود در کشورهای مختلف جهان است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.