تاریخ انتشار : شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۳۸

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام:

عزاداران احشام قربانی را در کشتارگاه های مجاز ذبح کنند

عزاداران احشام قربانی را در کشتارگاه های مجاز ذبح کنند
ایلام - مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: کشتار و ذبح احشام نذری هیات ها در ایام تاسوعا و عاشورا با هدف حفظ بهداشت محیط و شهروندان و نیز تایید سلامت دام ها باید فقط در کشتارگاه های مجاز انجام شود.

دکتر وهاب پیرانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: باتوجه به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا و لزوم عدم تجمع در هنگام ذبح دام و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، ذبح دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورا فقط در کشتارگاه های دام سطح استان انجام می پذیرد و هیات ها حق ذبح دام در منازل یا محوطه هیات ها را ندارند.

پیرانی یادآور شد: فرهنگ اجرایی کردن سنت قربانی از طریق کشتارگاه و تحت نظارت دامپزشکان و همچنین پیش سرد گذاری لاشه ها قبل از مصرف، تأمین کننده سلامت گوشت نذری و سلامت شهروندان خواهد بود.

وی تاکید کرد: شهروندان نیز با مراجعه به کشتارگاه و ذبح دام در مراکز زیر نظر دامپزشکی تضمین کننده سلامت خود و شهروندان باشند.

پیرانی یادآور شد: ۲۸ گروه ثابت و سیار دامپزشکی روند نظارت بر قربانی کردن و گوشت و فرآورده های خام دامی استان در روزهای تاسوعا و عاشورا را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: به منظور تایید سلامت دام ها و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌، ۱۳ دکتر دامپزشک، ۲۸ بازرس بهداشت گوشت و ۱۱ نفر روحانی به منظور نظارت شرعی و بهداشتی در ایام تاسوعا و عاشورا فعال هستند و با تعداد ۱۳ اکیپ ثابت و ۱۵ اکیپ سیار به همشهریان ارائه خدمت می کنند.

وی با اشاره بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی ذبح در حفظ بهداشت عمومی جامعه و تأمین سلامت فراورده خام دامی، خواستار رعایت این مهم از سوی شهروندان شد.

پیرانی گفت: تلفن ۱۵۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و راهنمایی شهروندان است و این عزیزان می‌توانند از خدمات اداره‌کل دامپزشکی استان مطلع شوند.

بر اساس پروتکل های ستاد ملی مبارزه با کرونا هیات ها حق دبح احشام خارج از کشتارگاه ها ندارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.