تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام خبر داد:

آغاز استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی + گزارش تصویری

آغاز استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی  + گزارش تصویری
ایلام - نگاه اقتصاد - دکتر نورالدین ‌رحیمی، مدیرکل بیمه سلامت استان به بیان اقدامات عمومی حمایتی این سازمان در برنامه رزمایش سایبری بیمه سلامت پرداخت.

این مسئول با اشاره به فعالیت هایی از جمله طرح پوشش بیمه سلامت رایگان، پوشش بیمه ای اقشار کم درآمد مانند پوشش بیمه ای زندانیان و خانواده آنان، پوشش بیمه ای مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) و پوشش بیمه ای اتباع بیگانه برای عموم‌مردم‌خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات سازمان می توان به آغاز استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی ، دانشگاهی و حذف استفاده از دفترچه در موارد بستری، ارزیابی وسع متقاضیان بیمه در شهر ها و روستاهاجهت برخورداری بیمه شوندگان از یارانه حق بیمه و جلوگیری از ایجاد همپوشانی های بیمه ای جدید بصورت مکانیزه اشاره‌ کرد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود از تعیین تکلیف همپوشانی های موجود و احراز هویت بیمه‌شدگان به صورت مکانیزه از طریق استعلام از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال سخن‌به میان آورد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام همچنین‌ پوشش بیمه ای بدون پرداخت حق بیمه و حذف نظام ارجاع برای بیمه شدگان بیماری های خاص در صندوق روستائیان و حذف دوره انتظار برای دریافت دفترچه بیمه المثنی را از دیگر اقدامات ارزنده سازمان برشمرد و افزود: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون پوشش بیمه ای رایگان بدون انجام ارزیابی وسع برای این گروه از بیمه شدگان صورت گرفته است.

رحیمی با اشاره به استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی و تجمیع اطلاعات بیمه شدگان جهت ارائه خدمات بصورت الکترونیکی گفت: عملیاتی کردن ارزیابی وسع، حذف همپوشانی های بیمه ای سازمان با سایر سازمانهای بیمه گر پایه و کنترل مکانیزه همپوشانی های بیمه ای در راستای تسهیل در امور بیمه شدگان انجام‌گرفته است.

ایشان یادآور شد: ‏ ارتباط مکانیزه با سازمان ثبت احوال جهت اعمال کنترل‌های هویتی و برقراری امکان ثبت نام اینترنتی برای فاقدین پوشش در زمره ی فعالیت‌های مبتکرانه و توسعه ای این سازمان محسوب می شوند.

این‌مسئول در ادامه از آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به بیمه سلامت در کشور سخن گفت و افزود: در سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت، ۲۲ درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشده که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی در سال ۹۸ را به دنبال داشته است.

ایشان اضافه کرد: مجموعه بدهی بیمه سلامت کشور در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی در حدود سه ماه بوده و مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان های غیردانشگاهی هم تا پایان بهمن ماه پرداخت شده و کلیه مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک تسویه شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مطالبات سال ۹۷ بخش های دولتی دانشگاهی پرداخت شده و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه ها می باشد و به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

رحیمی با بیان این که بودجه مصوب هیات دولت برای امسال در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: تاکنون می بایست چهار هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان بابت سه ماه از محل یارانه ها تامین می شده اما تنها حدود۲۸۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

ایشان افزود: هزینه بستری ها در سال ۹۷  نسبت به سال ۹۶ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده و ما توانسته ایم‌ زیان انباشته را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان‌ در پایان گفت: صد درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیر هم‌از دولتی دانشگاهی مطالبات داروخانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک سال ۹۹ تا پایان خردادماه ماه تسویه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.