تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۷:۱۲

مدیرعامل غله:

گندم مهرگان ایلام مرغوب ترین بذر کشور است

گندم مهرگان ایلام مرغوب ترین بذر کشور است
ایلام -مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: بذر غنی شده گندم مهرگان تولید استان ایلام یکی از معدود بذرهای منحصربه فرد و باکیفیت و مرغوب ترین بذر در کل کشور است.

کامران سلیمان پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این رقم از بذر گندم که اصلاح و غنی شده با انواع مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان است، در استان ایلام تولید و به نقاط مختلف کشور نیز صادر می شود.

وی افزود: وزارت کشاورزی در حال توسعه این بذر با توجه به مرغوبیت بالای آن در سطح کشور است و مولفه های آرد و نان باکیفیت استان از محل این بذر تامین شده است.

سلیمان پور تاکید کرد: عمده بذرهای تولیدی در استان ایلام از مرغوبیت بالایی برخودار هستند که بذر گونه مهرگان یکی از مرغوب ترین بذرهای کشور محسوب می شود.

وی اضافه کرد: آرد تولید شده استان ایلام به علت مرغوبیت و غنای بالای این محصول در برخی استان ها نیز به فروش می رسد و در غنی سازی آرد استان از مواد معدنی چون آهن و اسید فولیک به آن اضافه شده است.

وی یادآور شد: پنج واحد کارخانه تولیدی آرد فعال در استان وجود دارد که تجهیزات آنها بروز شده و یک کارخانه جدید دیگر هم در منطقه صالح آباد به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: نظارت بر کیفیت و سلامت آرد یک موضوع چند وجهی است که متولی آن فقط ما نیستیم و دستگاه های دیگری نیز متناظر با این شرکت بر سلامت نان دخیل هستند، نکته قابل توجه اینکه استان ایلام در زمینه تولید آرد مرغوب و با کیفیت جزو ۱۰ استان برتر کشور است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.