تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

از اعطای مجوز فعالیت شهربازی های روباز توسط شهرداری‌ها تا استانداردسازی آنها

از اعطای مجوز فعالیت شهربازی های روباز توسط شهرداری‌ها تا استانداردسازی آنها
ایلام - نگاه اقتصاد - مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان گفت: #شهرداری‌ها به عنوان #موجر مکان شهربازی های روباز و اعطا کننده مجوز فعالیت این مراکز می باشند.

یکی از مواردی که شهرداری ها در این زمینه باید رعایت نماید این است که اعطاء مجوز فعالیت و عقد قرارداد با صاحبان و بهره برداران وسایل شهربازی را منوط به داشتن مجوز استاندارد برای وسایل بازی نمایند. در این صورت فعالیت بهره بردارانی که دارای وسایل تفریحی غیر استاندارد هستند و مجوز بهره برداری ندارند، نیز متوقف می شود.

وی گفت: متاسفانه به دلیل عدم تمکین از قانون و بی اهمیت جلوه دادن ایمنی و کیفیت تجهیزات از سوی متولیان امر، در طول سال های متوالی شاهد رخداد حوادث ناگوار برای کودکان و عزیزانمان در شهربازی های غیر مجاز بوده ایم که لازم است شهرداری های محترم موضوع را جدی گرفته و شرط داشتن مجوز استاندارد را از مالکین شهربازی‌ها مطالبه نمایند و یا قرارداد با مالکین و بهره بردارنی که موفق به مجوز بهره برداری استاندارد نشده اند را فسخ نمایند تا دیگر در آینده شاهد آسیب های غیرقابل جبران، نباشیم.

همتی در ادامه گفت: این اداره کل به عنوان دستگاه نظارتی و کنترلی، بعد از شناسایی شهربازی‌ها و اعلام استاندارد اجباری و پس از تذکر و اخطار، طبق قانون به منظور حفظ ایمنی و جلوگیری از آسیب به مردم، موظف به اقدام قانونی بر علیه مالکین و بهره برداران متخلف می باشد.

مدیرکل استاندارد در پایان افزود: شهرداری‌ها به عنوان #مالک وسایل و تجهیزات زمین بازی مستقر در #زمین های بازی نیز موظف به انجام مراحل استانداردسازی و دریافت مجوز استاندارد هستند. طبق ضوابط فعالیت بدون مجوز استاندارد این وسایل نیز غیرقانونی است و عواقب و حوادث ناشی از به بهره برداری و استفاده از این وسایل بر عهده شهرداری‌ها می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.