تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

همزمان با آغاز سال تحصیلی(۹۹-۱۴۰۰)؛

زنگ مدارس ایلام نواخته شد

زنگ مدارس ایلام نواخته شد
ایلام - همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس روز شنبه با حضور جمعی از مسوولان در دبیرستان پسرانه دهخدا شهر ایلام نواخته شد.

این مراسم که با حضور مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام و جمعی از مسوولان و مدیران استان برگزار شد، نزدیک به ۱۰۰ هزار دانش آموز ایلامی در هزار و ۲۰۰ واحد آموزشی تحصیل خود را آغاز کردند.

مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش در این آئین اظهار داشت: اولیاء و مسوولان مدارس باید با توجه به وقفه ایجاد شده چندماهه در سال تحصیلی گذشته به علت شیوع کرونا، روند تحصیل دانش آموزان را با جدیت پیگیری کنند.

منصور اردستانی به دانش آموزان توصیه کرد: باید از تمام فرصت ها برای تعلیم و تربیت و آموزش بهره گیری و آموزگاران نیز دانش آموزانی خلاق، متعهد، سرزنده و پویا را تربیت کنند.

وی از همه دستگاه های اجرایی و موثر در تعلم و تربیت دانش آموزان خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا همراه و همدل آموزش و پرورش باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام نیز در این آئین گفت: شرایط سال تحصیلی جدید تحت شعاع کرونا قرار گرفت و بعد از تعطیلات طولانی مدت، مدارس با تهمیدات ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش بازگشایی شده است.

محمدنوذری یادآور شد: شرایط سال تحصیلی جدیدخاص و منحصر به فرد است و دانش آموزان، مسئولان مدارس و والدین آنها باید با توجه به وجود ویروس کرونا حساسیت های بهداشتی را جدی بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام هم گفت: تدابیر و تمهیدات لازم برای حفظ سلامت دانش آموزان و اولیای مدارس در نظر گرفته شده است و باید با هوشمندی، درایت و انعطاف پذیری و همکاری والدین دانش اموزان و دستگاه های ذیربط سال تحصیلی جدید مدیریت شود.

رضا زینی وند مقدم افزود: سال تحصیلی جدید مطابق با دستورالعمل های ستاد ملی کرونا و بخشنامه های وزارت آموزش و پرورش بازگشایی شده است تا امر تحصیل دانش آموزان با وقفه مواجه نشود.

وی تاکید کرد: به همه مسوولان مدارس شیوه نامه های جدید امسال با توجه به ویروس کرونا ابلاغ شده و روند اجرای این دستورالعمل ها نیز به طور جدی پیگیری می شود تا برای دانش آموزان و مسوولان مدارس مشکل بروز نکند.

بر اساس شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی (۱۳۹۹-۱۴۰۰) آموزش‌ها در مدارس به وضعیت مناطق از نظر شیوع بیماری کرونا ویروس بستگی دارد.

بر این اساس آموزش در مناطق قرمز به صورت غیر حضوری و مجازی، در مناطق هشدار بر اساس شرایط موجود بصورت مجازی و حضوری و در مناطق سفید نیز به صورت حضوری خواهد بود.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی در استان ایلام ۲ شهرستان ایوان و دره شهر در وضعیت قرمز، چهار شهرستان ایلام، آبدانان، دهلران و مهران وضعیت هشدار (نارنجی)، ۲ شهرستان چرداول و سیروان زرد و ۲ شهرستان هلیلان و ملکشاهی در وضعیت سفید بیماری کرونا ویروس قرار دارند.

بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام در سال تحصیلی (۱۳۹۹-۱۴۰۰) نزدیک به ۱۲۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در استان ایلام تحصیل می‌کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.