تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۲۰

۲۹۸ باشگاه ورزشی ایلام برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند

۲۹۸ باشگاه ورزشی ایلام برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند
ایلام - مدیر کل ورزش و جوانان ایلام گفت: مدارک ۲۹۸ باشگاه ورزشی در استان که به علت شیوع کرونا، متحمل ضرر و زیان شده و در سامانه وزارت ورزش و جوانان و کارا ثبت نام کرده اند جهت دریافت تسهیلات به بانک های استان معرفی شدند.

مظفر علی شائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: مجموع پرداختی بانک‌های عامل به این تعداد باشگاه ورزشی در استان ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است که مبلغ تسهیلات در نظرگرفته شده بین ۶۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال بوده که به مربیان باشگاها پرداخت می شود.

وی افزود: پرونده درخواست تسهیلات بانکی ۷۳۹ باشگاه دیگر نیز از سوی کارشناسان بانک های عامل به منظور پرداخت تسهیلات در حال بررسی است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام یادآور شد: مجموع درخواست کنندگان تسهیلات بانکی فعالان در عرصه باشگاه ها اعم از مدیر، مربی و دیگر کارکنان که در سامانه وزارت ورزش و جوانان و سامانه کارا ثبت اطلاعات کرده اند ۹۳۷ نفر است که تسهیلات درخواستی برای این تعداد باشگاه ورزشی ۲۳ میلیارد ریال است.

علی شائی با بیان اینکه نظارت بر باشگاه ها ی ورزشی استان به صورت روزانه رصد می شوند، تاکید کرد: یک کمیته نظارت قوی در سازمان ورزش و جوانان تشکیل شده و همکاری مستمری با ناظران دانشگاه علوم پزشکی دارند و از باشگاه ها به طور روزانه بازدید و تذکرات بهداشتی را به آنها می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط استان و آگاهی مردم از بیماری استقبال از باشگاه ها به حداقل رسیده و اگر هم باشگاهی با حداقل نفرات در یک سانس فعالیت دارد با حفظ فاصله اجتماعی که در آیین نامه بازگشایی باشگاه ها ۲ متر است ما این فاصله را در یک مقیاس استانی به ۱۰ متر تعریف کردیم.

وی اضافه کرد: باشگاه هایی که مجوز فعالیت در هر رشته های سالنی دارند باید تهویه مناسب داشته باشند و بعد از هر سانس وسایل ورزشی را ضدعفونی کنند و در اختیار وزرشکار بعدی یا سانس بعدی قرار دهند.

علی شائی با بیان اینکه در ورزش های گروهی نیز فقط آموزش مهارت ها مجاز است، گفت: در ورزش های گروهی هیچگونه فعالیت، رقابت و مسابقه دوستانه و غیر رسمی نداریم و صرفا آمورزش مهارت های ورزشی است.

وی تاکید کرد: ورزش هایی مانند کوهنوردی، کوه پیمایی، دو و میدانی، دوچرخه سواری، موتور سواری و قایقرانی که در فضای باز انجام می شوند با همان فاصله ۲ تا ۲ و نیم متر و در فضای باز انجام می شوند.

۳۷۸ باشگاه ورزشی خصوصی و دولتی در سطح استان فعال است.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.