تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

شهردار ایلام:

کاخ فلاحتی ظرفیت تبدیل شدن به بزرگترین بوستان غرب کشور را دارد

کاخ فلاحتی ظرفیت تبدیل شدن به بزرگترین بوستان غرب کشور را دارد
ایلام - شهردار ایلام گفت: ویژگی های منحصربفرد کاخ فلاحتی شهر ایلام می تواند این مجموعه را به بزرگ ترین بوستان طبیعی غرب کشور تبدیل کند.

طالب صادقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از مشکلات کنونی شهر ایلام کمبود سرانه فضای سبز در هسته مرکزی شهر است.

وی افزود: قرارگیری کاخ فلاحتی در هسته مرکزی با توجه به وجود درختان کهنسال و قنات های متعدد می تواند به تامین فضای سبز در این محدوده از مرکز شهر ایلام کمک کند.

شهردار ایلام یادآور شد: پیشنهاد تبدیل کاخ فلاحتی به بوستان و همچنین جانمایی موزه مردم شناسی ایلام در درون کاخ ارائه و تفاهم نامه هایی نیز در این خصوص با دستگاه های مسوول به امضا رسید ولی به دلیل همراهی نکردن برخی دستگاه ها تاکنون اجرایی نشده است.

صادقیان تاکید کرد: قرار بود ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اجرای این پروژه در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد و حتی استاندار ایلام نیز با پرداخت ۵۰ میلیارد ریال به صندوق توسعه کشاورزی موافقت و سازمان بازآفرینی شهری نیز قول هایی برای مشارکت در این برنامه داشت.

وی اضافه کرد: انتظار داشتیم همراهی و استقبال بیشتری برای عملیاتی کردن تبدیل کاخ فلاحتی به بوستان طبیعی و موزه مردم شناسی با توجه به خواست عمومی و همچنین کمکی که به افزایش سرانه فضای سبز در هسته مرکزی شهر ایلام می کرد از سوی دستگاه های مسوول صورت می گرفت که شاهد آن نبودیم.

شهردار ایلام یکی دیگر از مزیت های اجرای این پروژه را خارج شدن کاخ فلاحتی از حصار شکل گرفته و تبدیل آن به محلی برای بازدید گردشگران و مهمانان غیربومی عنوان کرد که می تواند در معرفی تاریخ ، فرهنگ و تمدن ایلامیان تاثیر بسزایی داشته باشد.

صادقیان یکی از آرزوهای خود را تبدیل مدرسه شهید احمد کرمی به بوستان دانش آموز برشمرد و گفت: اجرای این پروژه نیز می تواند این مکان را با توجه به قرار گرفتن در هسته مرکزی شهر به محلی برای تقویت تعاملات اجتماعی تبدیل کند.

کاخ فلاحتی از آثار تاریخی دوره قاجار در زمینی به مساحت ۸۱۰ متر مربع با زیر بنای حدود ۳۳۷ متر مربع در خیابان آیت الله حیدری ایلامی شهر ایلام سال ۱۳۲۶ هجری قمری (۱۲۷۸ شمسی) به ‌دستور والی غلامرضاخان احداث شد و در سال ۹۰ به موزه کشاورزی استان تبدیل شد.

کاخ فلاحتی ایلام حدود نیم قرن پیش باغی بسیار باصفا و محلی برای استراحت مردم بوده است ولی در سال‌ های اخیر به دلیل ساخت و سازهای اداری در مجاورت این مجموعه دچار آسیب هایی بویژه به قنات های موجود شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.