تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

معاون بهداشتی ایلام:

آنفلوآنزا سنین پایین را در معرض خطر قرار می‌دهد

آنفلوآنزا سنین پایین را در معرض خطر قرار می‌دهد
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: شیوع آنفوآنزای فصلی که هر سال بیشتر گروه دانش‌آموزان ابتدایی و سنین پایین‌تر را در معرض خطر قرار می‌داد، آغاز شده است.

دکتر جمیل صادقی‌فر روز شنبه در کارگروه مجازی کرونا افزود: مصداق بارز این مساله مراجعه به مطب‌های پزشکان اطفال است که شمار آنها در حال افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون نگاه‌ها متوجه شیوع آنفلوآنزای فصلی شده است که سال گذشته بیشتر دانش‌آموزان را در معرض ابتلا قرار داد، یادآور شد: باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصرار کنیم چرا که تحت هر شرایطی سلامتی دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد و امیدواریم بتوانیم تصمیم مناسبی در این خصوص بگیریم تا حداقل خطر متوجه دانش‌آموزان شود.

وی اظهار داشت: با توجه به این مساله چنانچه در مکانی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد قبل از اینکه این شرایط تثبیت شود باید بر رعایت نکات بهداشتی تاکید و توصیه‌های لازم انجام گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اگر تحت هر شرایطی سلامت دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌ها را در اولویت قرار دهیم کمترین آسیب متوجه دانش‌آموزان، مدیران و معلمان مدارس خواهد شد.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت استان در زمینه کرونا گفت: بر این اساس ایلام، ایوان، آبدانان، مهران و دره‌شهر در وضعیت نارنجی، دهلران زرد و چرداول، ملکشاهی، هلیلان، سیروان و بدره نیز سفید هستند.

وی با ذکر اینکه وضعیت ابتلا در استان به ویژه هفته گذشته رشد صعودی داشته و هر روز نسبت به قبل تعداد آمار افزایش یافته است، دلایل این مساله را تقویت نمونه‌گیری و وجود تجمعات اعلام‌ کرد و افزود: تعداد بستری‌های کرونا نیز در حال افزایش است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.