تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲

 ۳۷ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور اضافه شد

 ۳۷ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور اضافه شد

به گزارش ایرنا، سیدکامل تقوی نژاد روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیسان پیشین و جدید دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سالن اجتماعات این دانشگاه افزود: ۴۰ هزار تخت به عنوان تخت‌های قرنطینه با کمک ستاد کل نیروهای مسلح در کوتاه‌ترین مدت در کشور راه اندازی شد که البته از آنها استفاده نشد. وی

به گزارش ایرنا، سیدکامل تقوی نژاد روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیسان پیشین و جدید دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سالن اجتماعات این دانشگاه افزود: ۴۰ هزار تخت به عنوان تخت‌های قرنطینه با کمک ستاد کل نیروهای مسلح در کوتاه‌ترین مدت در کشور راه اندازی شد که البته از آنها استفاده نشد.
وی از همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی کرد و گفت: ۳۰ درصد به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور در هفت سال گذشته اضافه شده است.
تقوی‌نژاد افزود: سه میلیون مترمربع فضای فیزیکی در هفت سال گذشته احداث شده که ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستانی کشور را تشکیل می‌دهد و یکهزار پروژه در قالب طرح تحول در بخش‌های مختلف بهره برداری شده است.
وی با اشاره به بازسازی ۱۷ هزار طرح بهداشتی در کشور گفت: هشت هزار طرح بهداشتی درمانی در طول فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم بهره برداری شده است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشاورزی اظهارداشت: فضاهای فرسوده بیمارستانی کشور در طول فعالیت این دولت از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و عمر بیمارستان‌ها از ۲۴ سال به ۱۲.۵ سال رسیده که همه این اقدامات با کمک کادر پرتوان در سطح کشور رقم خورده است.
وی با قدردانی از تلاش مدافعان سلامت بیان اینکه ایران در کنترل کرونا از کشورهای موفق دنیا بوده است، افزود: همکاران در حوزه بهداشت و درمان از روزهای اول شیوع کرونا با هوشمندی فراوان یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی را رقم زدند.
تقوی‌نژاد با اشاره به بازدید از بیمارستان‌های در حال ساخت شهرستان دزفول گفت: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان با تلاش و همکاری مسوولان و خیران در حال احداث است که جای قدردانی دارد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های درمانی شهرستان دزفول افزود: دانشگاه علوم پزشکی دزفول به عنوان قطب بهداشتی درمانی منطقه مورد عنایت مرکز است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: پذیرش مسوولیت در جمهوری اسلامی یک امر مقدس است و مسوولان باید حافظ خون شهدا باشند و خدمتگزاری آنها باید برای مردم ملموس باشد.

رشد دزفول نشان از توسعه فکری مردم این شهرستان است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: رشد دزفول نشانه توسعه فکری مردم این شهرستان است و مسوولان استانی و کشوری باید از این امر خرسند باشند.
سیداحمد آوایی افزود: مجوزهای لازم برای ساخت بیمارستان‌ها با پیگیری مسوولان اخذ و توسط خیرین و مسوولان ساخته می‌شوند که امیدواریم این خدمت خالصانه ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: رسم بدی در کشور جا افتاده که مسوول جدیدی که روی کار می‌آید نیروی قبلی را زیر سوال می‌برد در حالی که همه نیروها باید تعصب مجموعه خود را داشته باشند و در جهت رشد و توسعه کمی و کیفی آن گام بردارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این آیین گفت: دزفول در دوران جنگ تحمیلی دین خود را به اسلام ادا کرد؛ اکنون نیز از مسوولان سیاسی و دولتی انتظار می‌رود دین خود را به مردم این منطقه ادا کنند.
عبدالناصر میرشکاک افزود: دانشگاه علوم پزشکی دزفول شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند را تحت پوشش دارد که در این مدت خدمات زیادی به مردم ارائه کرده است.
وی از زحمات ۶۶ ماه خدمت یوسف پریدار رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی دزفول قدردانی کرد و گفت: مجموعه بهداشت و درمان دزفول همکاری لازم را با علی قمیشی سرپرست جدید این دانشگاه خواهند داشت.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این آیین گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین و نیروی انسانی بدون هرگونه نگرش سیاسی، احداث بیمارستان کارون گتوند، بازسازی بیمارستان نظام مافی شوش، ساخت و فعال‌سازی اورژانس‌های جاده‌ای و هوایی، ساخت و فعال سازی کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی دزفول از جمله اقدامات انجام شده در ۶۶ ماه اخیر هستند.
یوسف پریدار افزود: ساخت بیمارستان زنان، شروع ساخت مرکز دیالیز دزفول و ساخت اورژانس جدید بیمارستان دزفول از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این مدت در بین ۶۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور ۱۰ پله صعود کرده است.
دانشگاه علوم پزشکی دزفول با ۹۷ عضو هیات علمی حدود یکهزار دانشجو دارد.
در این آیین از زحمات یوسف پریدار قدردانی و علی قمیشی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول معرفی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.