تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۰۹

رشد تولیدات ۲۲ محصول اصلی صنعتی و معدنی در ۵ ماه نخست امسال

رشد تولیدات ۲۲ محصول اصلی صنعتی و معدنی در ۵ ماه نخست امسال
تهران- معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در پنج ماه نخست امسال از بین ۳۸ محصول مهم صنعتی و معدنی، تولید ۲۲ کالا با رشد تولید و ۱۶ محصول با کاهش تولید همراه بوده است.

به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» افزود: شرایط خاص اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا منجر به بروز مشکلاتی در بخش تولید شده، اما در همین شرایط سخت، بخش صنعت و معدن توانست در تعداد قابل توجهی از کالاهای اصلی رشد تولید را تجربه کند.

زرندی خاطرنشان‌کرد: در این مدت، محصولات پتروشیمی با بیش از ۲۵ میلیون تن با افزایش بیش از ۶ درصدی، لوازم خانگی با تولید یک میلیون و ۵۲۳ هزار دستگاه با رشد ۴۲ درصدی، شمش آلومینیوم خالص ۱۶۰ هزار تن با افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی، فولاد خام با تولید بیش از ۱۱ میلیون تن و افزایش هشت درصدی، انواع خودرو سواری با تولید نزدیک به ۳۴۵ هزار دستگاه و رشد ۱۸ درصدی و سیمان با تولید ۲۹.۵ میلیون تن با رشد نزدیک به ۱۳ درصدی همراه بوده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: در این مدت نزدیک به ۱۱ میلیارد یورو صادرات و نزدیک به ۱۴ میلیارد یورو واردات انجام شد که این روند کاهشی، ناشی از بسته شدن مرزها در ابتدای امسال و مشکلات مرتبط با شیوع بیماری کرونا در جهان بوده است.

وی بیان‌داشت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه بیش از دو هزار و ۳۷۰ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۲۶ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای نزدیک به ۴۲ هزار نفر صادر شده است.

به گفته زرندی، در این مدت بیش از ۲۷ هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸ قانون بودجه) به ۴۶۳ واحد پرداخت شده و همچنین در قالب پروژه رونق تولید نیز ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به یک‌هزار و ۲۵۰ واحد، تسهیلات ارائه شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.