تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

نماینده مردم شازند در مجلس:

برق امید، تشویق مردم به رعایت الگوی مصرف است

برق امید، تشویق مردم به رعایت الگوی مصرف است
تهران - نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح برق امید در کشور، تشویق مردم به رعایت الگوی مصرف است.

«محمود احمدی بیغش» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مبتکر اصلی طرح فاخر برق امید، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بود و ایشان نوید این مسئله را در ابتدای انقلاب داده بودند که باید امکان بهره برداری مردم به ویژه قشر مستضعف جامعه از زیرساخت‌ها مثل آب و برق به صورت رایگان باشد.

وی ادامه داد:طرح ارائه رایگان برق در روزهای اخیر از طرف وزرات نیرو با عنوان برق امید مطرح شده که طرحی بسیار ارزشمند و فاخر است چرا که سعی دارد وعده ۴۲ ساله و بزرگ انقلاب را تحقق ببخشد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرای طرح امید به این شکل است که مشترکانی که چهار ماه گرم سال ماهانه تا ۱۰۰ کیلو وات ساعت و بقیه ماه‌های سال هر ماه تا ۸۰ کیلووات ساعت مصرف دارند از پرداخت بهای برق مصرفی خود معاف می‌شوند.

وی گفت: در شهرستان شازند ۶۰ هزار مشترک برق وجود دارد که ۲۰ الی ۳۰ درصد جزو طرح برق امید بوده و جزو کم مصرف ها محسوب می‌شوند.

احمدی بیغش برق امید را طرحی ارزشمند دانست که بعد از ۴۲ سال تحقق پیدا می‌کند و خاطرنشان ساخت: این طرح علاوه بر معافیت پرداخت هزینه برای مشترکان کم‌مصرف، برای سایر مشترکان نیز مزایایی دارد و باعث تشویق برای رعایت الگوی مصرف می‌شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز که مردم در وضعیت سخت اقتصادی قرار دارند اجرای این طرح می‌تواند باعث ایجاد امید و انگیزه و همچنین حمایت آنها از صنعت برق باشد.

به گزارش ایرنا، «رضا اردکانیان» وزیر نیروی دولت تدبیر و امید دوشنبه سوم شهریورماه و در نشست خبری هفته دولت از طرحی به نام «برق امید» رونمایی کرد و گفت: امسال و با هدف تقدیر از مشترکان کم‌مصرف طرح تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض این مشترکان اعمال خواهد شد و اجرای این طرح در قالب طرح «برق امید» عملیاتی خواهد شد تا هم قدردانی از مشترکان کم مصرف باشد و هم دیگران را به کم مصرف کردن، تشویق کند.

بر اساس مصوبه هیات وزیران قرار است همه کسانی که تابستان امسال همکاری خوبی با صنعت برق داشتند و مصرف خود را مدیریت کردند مورد تشویق و حمایت قرار گیرند.

بر این اساس مشترکان خانگی به سه دسته تقسیم شدند که شامل مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف هستند. مشترکان کم مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض خود برخوردار خواهند شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.