تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

شهر دانشگاهی در ایلام ایجاد می‌شود

شهر دانشگاهی در ایلام ایجاد می‌شود
ایلام - رییس دانشگاه ایلام گفت: شهر دانشگاهی و برج نوآوری و فناوری با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته از سوی معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری در جوار این دانشگاه ایجاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، محمد علی‌اکبری اظهار داشت: کمک معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری برای تکمیل و بهره‌برداری از برج نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام یک اقدام بسیار ارزشمند است.

وی یادآور شد: در اوایل ماه جاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در جریان سفر به استان از دانشگاه ایلام بازدید کرد و ضمن افتتاح مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی و مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه با اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال کمک مالی برای راه‌اندازی برج نوآوری و فناوری دانشگاه موافقت کرد.

رییس دانشگاه ایلام اضافه کرد: مراحل اداری ساخت این شهر دانشگاهی در حال انجام است و تا بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

علی‌اکبری اظهار داشت: واگذاری ۳۰ هکتار از اراضی دانشگاه ایلام به پارک علم و فناوری نیز نتیجه یک اقدام بزرگتر است که اواخر سال گذشته و پس از ۴۵ سال با پیگیری‌های متوالی در نهایت، اختلاف با مالکان مشاعی در پردیس اصلی دانشگاه حل شد و مالکیت دانشگاه بر این اراضی به رسمیت شناخته شد.

وی افزود: توافق‌نامه‌های واگذاری ۳۰ هکتار از اراضی دانشگاه ایلام به پارک علم و فناوری ایلام، ۱۵ هکتار از اراضی دانشگاه قم به پارک علم و فناوری قم و واگذاری ۳۰ هکتار از اراضی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به پارک علم و فناوری قزوین روز گذشته با حضور وزیر علوم به امضا رسید.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.