تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح های حوزه برق

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح های حوزه برق
ایلام - نگاه اقتصاد - مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام در نشست خبری و در فضای مجازی با حضور اصحاب رسانه با بیان این که ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح های حوزه برق اختصاص یافته، افزود: میزان بدهی مشترکان برق در استان ایلام تاکنون بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

شیرخانی ادامه داد: برای وصول مطالبات شرکت برق برنامه استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکار است که در آغاز به صورت اخطار و در نهایت قطع جریان برق مشترکان بدحساب می باشد.

مدیر عامل شرکت برق استان ادامه داد: وصول مطالبات بدهی مشترکان برق در استان در شرایط نامطلوبی قرار دارد و فعلاً حدود ۶۰ درصد از انرژی فروخته شده وصول می‌شود. ایشان افزود: عمده ترین بخشی‌هایی که در حوزه وصول مطالبات در پرداخت به موقع صورتحساب کوتاهی می‌کنند بخش‌های تجاری و خانگی است.

شیرخانی اضافه کرد: از مهمترین چالش‌های شرکت‌های توزیع در کشور عدم مدیریت مصرف هوشمندانه توسط مشترکان به علت واقعی نبودن قیمت برق است.

وی ادامه داد:از اقدامات شرکت های توزیع در جهت کاهش هزینه ها استفاده از تکنولوژی‌های نوین ای همچون تعمیرات به وسیله خط گرم یا هات لاین می باشد که هدف استفاده از این تکنولوژی کاهش زمان خاموشی برای مشترکین و جلوگیری از انرژی توزیع نشده برق می باشد که همانا رضایتمندی مشترکین را به دنبال خواهد داشت.

شیرخانی افزود: تلفات خطوط جزئی جدانشدنی از ویژگی ذاتی کلیه شبکه های برق در سراسر دنیا می باشد که مطابق استانداردهای بین المللی تلفات تا حدود ۶ درصد با توجه به توپولوژی شبکه می تواند استاندارد باشد. ایشان افزود: متاسفانه در کشور ما سهم عمده‌ای از تلفات ناشی از شرکت انرژی و برخی متجاوزین اجتماعی به حقوق عمومی هموطنان ما می باشد که همین موضوع عامل بسیاری از خاموشی‌ها و آسیب دیدن مشترکین مجاور این دسته از متجاوزی می باشد.

این مسئول خاطر نشان ساخت: تلفات خطوط به دو دسته تلفات فنی و تلفات فرهنگی تقسیم شده و در راستای کاهش تلفات فنی اقدامات بسیار ارزشمندی در سنوات اخیر در استان انجام شده است.

شیرخانی تصریح کرد: در رابطه با تلفات فرهنگی و برخورد با متخلفین و متجاوزین اجتماعی خوشبختانه این مهم به صورت روزانه در کل استان در دست اقدام بوده و این دسته از متخلفین اجتماعی به دستگاه محترم قضا جهت برخورد قانونی و اعمال قانون معرفی می شوند.

ایشان افزود: در طی ۵ سال گذشته خوشبختانه موفق شده ایم بالغ بر ۱۲ درصد از تلفات برق را در استان کاهش دهیم که یکی از عوامل پایداری برق در سال های اخیر و به خصوص تابستان سال جاری بود.

وی افزود: مشترکینی که بیشتر از پانصد هزار ریال بدهی قبلی داشته باشند نسبت به قطع جریان برق آنها بدون اطلاع قبلی اقدام خواهد شد.

شیرخانی در پایان گفت دلایل عمده خاموشی های ما ناشی از حوادثی از جمله برخورد پرندگان ، برخورد ماشین آلات خودروها و انبوه‌سازان با شبکه برق و موارد مشابه و سرقت کابل بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.