تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

استاندار:

نرخ تورم در ایلام کاهشی است

نرخ تورم در ایلام کاهشی است
ایلام - استاندار ایلام گفت: نرخ تورم در این استان بر اساس ارزیابی های مرکز آمار ایران کاهشی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در گفت و گوی خبری از کاهش نرخ تورم سالانه استان ایلام در شهریور ماه ۹۹ خبر داد و افزود: در حالیکه نرخ تورم سالانه استان در مرداد ماه سال جاری ۲۸.۵ بوده این میزان در شهریور ماه به ۲۷.۵ درصد رسیده است که یک درصد کاهش را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: در حالیکه میانگین تورم سالیانه کشور از مردادماه تا شهریور ماه از ۲۵.۸ به ۲۶ به میزان ۰.۲ دهم درصد افزایش یافته است تورم سالیانه استان یک درصد کاهش یافته است.

استاندار ایلام نرخ تورم سالیانه استان در شهریور ماه ۹۸ را ۵۱.۹ درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که شهریور ماه امسال نرخ تورم سالیانه استان به عدد ۲۷.۵ رسیده و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۴.۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در حالیکه میانگین تورم سالیانه کشوری در سال ۹۸ عدد ۴۲.۷ را نشان می دهد تورم استان ایلام در این سال ۹.۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده است اما در تورم شهریور امسال فاصله تورم استان تا میانگین کشوری تنها ۱.۵ واحد است.

وی به برنامه های استان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: در اوایل شیوع کرونا تا خرداد ماه مردم به طرق مختلف همراهی بسیار خوبی داشتند، اما در مرداد ماه به اوج کرونا رسیدیم و باز با تمهیدات به وضعیت قابل قبولی رسیدیم اما امروز دوباره وضعیت کرونا در استان خوب نیست.

استاندار ایلام افزود: مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن را جدی بگیرند، کرونا جزئی از زندگی ما شده است باید روش زندگی خود را عوض کنیم تا بتوانیم هم کارها را انجام دهیم و هم سالم بمانیم.

سلیمانی دشتکی به ایام اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: سال قبل شور و شوق در اربعین به حد اعلی رسیده بود و هم مردم و هم مسئولان‌ پای کار بودند اما امروز کرونا باعث شده است هم مسئولان عراق هم ستاد ملی اربعین و کرونا و هم مقام معظم رهبری امر کردند که زائران به مرز حرکت نکنند چراکه مرزهای استان در اربعین بسته است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس تاکید کرد: در بحث بازگشایی مدارس ابتکار عمل در دست اولیای دانش آموزان است، اما باید کاری بکنیم درس و آموزش را داشته باشیم و در کنار آن سلامت دانش آموزان حفظ شود.

وی اضافه کرد: هیچ مدیری و مسوولی حق الزام حضور دانش آموزان در مدارس را ندارد، در مدارس باید بطور کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

استاندار ایلام گفت: امروز ماسک زدن اساس سلامتی است، ادارات ۸۵ درصد بالاترین پایانه های درون شهری با ۴۰ درصد کمترین رعایت ماسک زدن را داشته اند ، مردم در اماکن متبرکه ۸۰ درصد ماسک می زنند. جایی که زیر ۷۰ درصد ماسک زده باشند بیش از ۷۰ درصد امکان ابتلا هست. تاکید می کنم مردم برای حفظ سلامتی خود ماسک زدن را جدی بگیرند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.