تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

با حضور رییس سازمان جنگل‌ها؛

۳۲ پروژه آبخیزداری ایلام افتتاح شد

۳۲ پروژه آبخیزداری ایلام افتتاح شد
ایلام - ۳۲ پروژه آبخیزداری استان ایلام روز سه‌شنبه در آیینی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افتتاح شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام در این آیین اظهار داشت: ۳۲ پروژه آبخیزداری، آبخوانداری و کنترل سیلاب در استان ایلام به عنوان اولین استان در سطح کشور که در سال جاری این طرح‌ها در آن به اتمام رسیده بود، افتتاح شد.

رضا احمدی افزود: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که در سطح ۱۳ هزار هکتار از حوزه آبخیز شهر ایلام اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با اشاره به اینکه در این سفر قرار است طرح جنگل‌کاری اقتصادی کشور در سال ۹۹ نیز در شهرستان مهران آغاز شود، گفت: در این طرح سه هزار و ۲۵۰ هکتار برای استان مصوب شده ولی با تلاش‌های منابع طبیعی استان قرار است در سطح بیش ۱۲ هزار هکتار اجرایی شود.

احمدی تصریح کرد: ۶۰ درصد کل طرح جنگل‌کاری در حوزه زاگرس و ۴۰ درصد طرح جنگل‌کاری در کل کشور در استان ایلام انجام می‌شود.

برنامه‌ریزی برای تولید ۱۲ میلیون اصله نهال در استان ایلام

احمدی اضافه کرد: دیگر برنامه مهم معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بازدید از نهالستان ایوان است.

وی با اشاره به اینکه نهال‌کاری از دیگر حوزه‌های موفق استان ایلام است، گفت: امسال برنامه‌ریزی برای تولید ۱۲ میلیون اصله نهال در استان ایلام صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام یادآور شد: ۹ میلیون اصله نهال از میزان کل تولیدات استان در داخل استان استفاده و مابقی آن به دیگر مناطق کشور ارسال شد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری صبح امروز به منظور بهره‌برداری از ۳۲ طرح آبخیزداری وارد ایلام شد.

دیدار با امام جمعه ایلام، استاندار و بازدید از چند پروژه در شهر ایلام و شهرستان‌های ایوان و مهران از دیگر برنامه‌های رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

استان ایلام دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.