تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

رییس سازمان‌ جنگلها، مراتع و آبخیزداری از نهالستان ایوان بازدید کرد

رییس سازمان‌ جنگلها، مراتع و آبخیزداری از نهالستان ایوان بازدید کرد
ایلام - رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور ظهر امروز سه شنبه در سفری یک روزه به استان ایلام از نهالستان شهرستان ایوان بازدید کرد.

در این بازدید رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و هیات همراه، سرپرست معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام و جمعی از مسئولان و مدیران استانی از نهالستان منابع طبیعی در شهرستان ایوان بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی های استان در تولید نهال منطقه زاگرس قرار گرفتند.

مسعود منصور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این بازدید اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان ایلام در تولید نهال را خوب و مثبت ارزیابی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام نیز در این بازدید گفت: این اداره کل نسبت به تولید انواع نهال مرغوب، گونه های بومی استاندارد و متناسب با موقعیت جغرافیایی برای توسعه جنگل کاری در استان، احداث پارک های جنگلی و توسعه فضای سبز و احیای جنگل‌های استان اقدام کرده است.

رضا احمدی تاکید کرد: ایلام اولین استان در کشور در زمینه تولید نهال است و علاوه بر تامین نهال استان، نهال مورد نیاز چندین استان دیگر را نیز تامین می کند بطوریکه سالانه ۷۰ گونه نهال به ۱۶ استان کشور صادر می شود.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت نهالستان‌های استان از ۶ میلیون اصله در سال ۹۷ به ۱۲ میلیون اصله در سال ۹۸ رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام افزود: از ۹ و نیم میلیون نهال کاشته شده در هفته‌های گذشته در کل کشور ۳ میلیون آن در استان ایلام صورت گرفته است.

احمدی تاکید کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون هشت هزار هکتار جنگل کاری در ایلام ‌صورت گرفته است که تا پایان سال جاری این میزان به ۱۰ هزار هکتار افزایش می ‌یابد.

احمدی گفت: امسال اداره کل منابع طبیعی استان ایلام ‌اقدام به کاشت ۳۰ هزار هکتار جنگل کاری خواهد کرد که در کشور بی نظیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی، جنگل‌های با پوشش کم و بیابان‌های ایلام جنگل کاری شده است که تا پایان سال جاری این میزان به ۱۰۰ هزار هکتار خواهد رسید.

احمدی اضافه کرد: تمام اقدامات فوق از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری صبح امروز به منظور بهره‌برداری از ۳۲ طرح آبخیزداری وارد ایلام شد.

دیدار با امام جمعه ایلام، استاندار و بازدید از چند پروژه در شهر ایلام و شهرستان‌های ایوان و مهران از دیگر برنامه های رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این سفر بود.

در استان ۲ میلیون هکتاری ایلام ۶۴۰ هزار هکتار جنگل انبوه، نیمه انبوه و تنک با بیشترین گونه بلوط و بنه وجود دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.