تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵

ابتکار:

دفاع مقدس، پایه‌گذار تمدن ایران قدرتمند بود 

دفاع مقدس، پایه‌گذار تمدن ایران قدرتمند بود 
تهران - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دفاع مقدس پایه‌های تمدنی را بنا نهاد که رهبر معظم انقلاب آن را عامل ایجاد ایران قدرتمند عنوان کردند.

معصومه ابتکار روز سه شنبه در وبینار بیان تجارب زیسته زنان از تاریخ شفاهی، ادبیات، عکاسی و سینمای دفاع مقدس که به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در دفتر معاونت برگزار شد، افزود: شکل گیری این تمدن ریشه در از خودگذشتگی ها و مقاومت ها در آن دوران دارد که طی این چهل سال ادامه دار بوده است.
وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس پایه های تمدنی را بنا کرد که رهبر معظم انقلاب آن را عامل ایجاد ایران قدرتمند عنوان کردند، ادامه داد: مسئولیت ما این است که تا عمق این دفاع را در هنر سینما، عکاسی، نویسندگی و فیلمنامه نویسی به تصویر بکشانیم.
ابتکار با بیان اینکه خوشبختانه تلاش های بسیاری شده و در این میان آثار زنان هم چشمگیر بوده، خاطرنشان کرد: معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در طول سه سال دوره دوم دولت تدبیر و امید تلاش کرده با اجرای «طرح سپاس» با خانواده های گرانقدر شهدا دیدار و تماس داشته باشد، خانواده هایی که عنوان می‌کردند نخستین بار است که مسئولی در خانه ما را می زند.

ضرورت پرداختن به تجربه زیسته جنگ برای مقابله با تحریفات
ابتکار افزود: یکی از ابعاد مهم کار معاونت بحث و گفت وگوی بین نسلی است که در این سه سال موضوع تجربه زیسته زنان ایثارگر را به شدت دنبال کردیم.
وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به تجربه زیسته جنگ برای مقابله با تحریف تاریخ جنگ تصریح کرد: حفظ تاریخ یکی از سخت ترین کارها در این روزهایی است که دشمنان تلاش می کنند روح و جان این تاریخ را بگیرند.
ابتکار تاکید کرد: روایت تجربه زیسته تا حدی در سینما و هنر منتقل شده اما باید بیشتر کار شود و اینجا سهم زنان در طرح موضوع و روایت‌های بسیار زیاد است.
معاون رییس جمهوری بر ضرورت انتقال مسایل به نسل جوان با زبان آنان تاکید و خاطرنشان کرد: رسانه ها در این زمینه کار می‌کنند تا نسل آینده با ارزش های انقلاب و قدم صدق آشنا شوند، اما کافی نیست.
وی ادامه داد: ادبیات نسل امروز با نسل جنگ متفاوت است و باید این پیوند به درستی برقرار شود و از زاویه دید آنان به ماجرا نگاه کرد.
در وبینار «بیان تجارب زیسته زنان از تاریخ شفاهی، ادبیات، عکاسی و سینمای دفاع مقدس» که به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در دفتر معاونت برگزار شد، حکمت بروجردی پژوهشگر، شهدخت پورابراهیم محقق، حبیب احمدزاده نویسنده و مستندساز و سعید صادقی به عنوان عکاس دفاع مقدس حضور داشتند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.