تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

جابجایی ‌مسافر در ایلام ۷۹ درصد کاهش یافت

جابجایی ‌مسافر در ایلام ۷۹ درصد کاهش یافت
ایلام -مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: اعمال محدودیت سفر ناشی از شیوع کرونا موجب کاهش ۷۹ درصدی جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان شده‌ است.

نورالله دلخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه بیش از ۳۵۳ هزار مسافر در قالب ۵۴ هزار و ۱۷۹ سفر در استان ایلام جابجا شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد سفرها و ۷۹ درصد مسافران در استان کاهش یافته است.

دلخواه با بیان اینکه در پی شیوع کرونا تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی رعایت می‌شود، یادآور شد: استفاده از ماسک در همه وسایل حمل و نقل عمومی بین‌شهری و پایانه‌های مسافری اجباری و الزامی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام تاکید کرد: هم‌اکنون فروش اینترنتی یا حضوری بلیط وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

دلخواه گفت: بیش از هزار و ۲۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری بین شهری در استان فعالیت دارند.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایلام باعث شده است این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان‌های همسایه از حیث راه از کم توسعه‌ یافته‌ترین مناطق باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.