تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

استاندار:

۱۷ هزار فرصت شغلی در ایلام ایجاد شد

۱۷ هزار فرصت شغلی در ایلام ایجاد شد
ایلام - استاندار ایلام گفت: حدود ۱۷ هزار فرصت شغلی طی سه سال گذشته در این استان ایجاد شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در ابتدای دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری در استان ۱۷.۵ درصد بود ولی در شرایط کنونی به ۶.۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: سه سال پیش در شرایطی مسوولیت استانداری ایلام را پذیرفتم که تعداد بیکاران استان بر اساس آمارهای رسمی ۳۲ هزار نفر گزارش می شد ولی با سرمایه گذاری بسیاری سنگینی که در سال های اخیر در پروژه های مختلف بویژه در طرح های نفت و گاز و همچنین آب و خاک استان صورت گرفته این تعداد به حدود ۱۵ هزار نفر کاهش یافته است و می توان اعلام کرد طی مدت یاد شده ۱۷ هزار فرصت شغلی در ایلام ایجاد شده است.

استاندار ایلام یادآور شد: ۵۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه با سند و مدرک متقن و قابل دفاع در استان ایلام افتتاح و کلنگ زنی شده است و در مراحل اجرا قرار دارند که از آن جمله می توان به سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی در میادین آبان و پایدار ، پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی در پتروشیمی دهلران ، ۶ هزار میلیارد ریالی در ان جی ال دهلران ، ۲۰ هزار میلیارد ریال در واحد P.P و ۱۲ هزار میلیارد ریالی برای پروژه لرزه نگاری آبدانان اشاره کرد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: پروژه بزرگ پتروشیمی دهلران قبل از ورود من به استان راکد شده و تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی هم اکنون فعال بوده و بیش از سه هزار نفر در آن مشغول بکار هستند، ضمن اینکه فعال شدن شبکه های آبرسانی در دشت عباس ، فکه و عین خوش از نمودهای عینی سرمایه گذاری موفق در استان است.

وی یکی از مهم ترین پروژه های استان در حوزه آب و خاک را افزایش سطح اراضی آبی استان برشمرد و گفت: اراضی آبی استان تنها ۶۵ هزار هکتار بود که به ۱۱۵ هزار هکتار در حال حاضر رسیده که در کنار افزایش تولید برای صدها نفر اشتغال مستقیم به همراه داشته است و به این موارد پروژه های راهسازی متعدد را باید اضافه کرد که اشتغال را با خود به همراه داشته است.

استاندار ایلام اضافه کرد: این تعداد اشتغالزایی نافی وجود جمعیت بیکار بویژه در میان افراد تحصیل کرده استان نیست چراکه هرم جمعیتی ایلام جوان است و برای ایجاد اشتغال به منظور اشتغال تمامی افراد جویار کار باید سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

سلیمانی دشتکی در پاسخ افرادیکه آمارهای ارائه شده را مورد تشکیک قرار می دهند، اظهار داشت: این اطلاعات توسط مرکز آمار ایران منتشر می شود، مرکزی که شهر ایلام را از نظر نرخ تورم جزو مناطق نخست کشور ارزیابی می کند، همان مرکز نیز نرخ بیکاری ایلام را ۶.۵ درصد اعلام می کند ، پس باید این موارد را در کنار هم دید، ضمن اینکه در گزارش مرکز آمار نرخ تورم نقطه به نقطه استان به ۱۶ بهبود یافته و تورم سالیانه نیز چهار رتبه بهتر شده است.

وی یادآور شد: اعتقاد داریم تمامی دولت های پس از انقلاب بنابر شرایط زمانی و مکانی منشا خدمات بوده اند و کسی نباید این موضوع را انکار کند و همه وظیفه دارند در اظهار نظرها انصاف و عدالت را رعایت کنند.

وی افزود: همچنانکه در دوره جدید مدیریت قوه قضاییه نیز شاهد تحول در رسیدگی به پرونده ها و مبارزه با مفسدان اقتصادی هستیم و نمایندگان دوره جدید مجلس شورای اسلامی نیز تلاش می کنند با همراهی و همکاری دولت در جهت رفع مشکلات کشور گام بردارند.

استاندار ایلام یادآور شد: انتظار داریم افراد در بیان مطالب واقعیت های موجود را بیان و بدور از غرض ورزی ها و گرایشات سیاسی خدمات صورت گرفته را اعلام و در جهت حل نارسایی ها راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.

قاسم سلیمانی دشتکی دوم مهرماه سال ۱۳۹۶ با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت هیئت وزیران به عنوان استاندار ایلام انتخاب و معرفی شد.

وی از سال ۹۲ تا ۹۶ استاندار چهارمحال و بختیاری و از سال ۸۳ تا ۸۵ معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی استانداری خراسان جنوبی را بر عهده داشته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.