تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰

۱۲۶ میلیون یورو برای ایستگاه تقویت فشار بیات دهلران هزینه می شود

۱۲۶ میلیون یورو برای ایستگاه تقویت فشار بیات دهلران هزینه می شود
ایلام - مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: ۱۲۶ میلیون یورو برای احداث ایستگاه تقویت فشار بیات شهرستان دهلران هزینه می شود.

رامین حاتمی روز شنبه در آیین کلنگ زنی این پروژه با حضور رییس و اعضای کمیسون انرژی و نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: این ایستگاه بعنوان زنجیره تامین خوراک مجموعه ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران است که در مدت ۳۰ ماه تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل این زنجیره شاهد جمع آوری گازها، ارزش افزوده و اشتغال پایدار در منطقه خواهیم بود، اظهار داشت: مجموعه ان جی ال دهلران و متعلقات آن شامل یک میلیارد دلار پروژه است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران یادآور شد: کار این ایستگاه، جمع آوری گازها و فشارافزایی و انتقال به ان جی ال دهلران برای تفکیک و مایع گیری است.

حاتمی اضافه کرد: ارسال گاز سبک به شرکت ملی گاز برای مصارف عمومی و مایعات گازی برای خوراک پتروشیمی دهلران دیگر کار این ایستگاه است و باعث اشتغال پایدار برای ۱۳۰ نفر می شود.

وی تاکید کرد: مجموعه ان جی ال دهلران و متعلقات آن پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم هر چه سریعتر بهره برداری شده و شاهد خلق ثروت در منطقه باشیم.

نماینده ایلام: ایجاد شرکت نفت و گاز مستقل در ایلام دنبال می شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: ایجاد شرکت و نفت مستقل در این استان به صورت جدی دنبال می شود.

سارا فلاحی افزود: با توجه به پتانسیل ها و فرصت های نفت و گاز در ایلام نمی خواهیم فرصت سوزی شود و این بازدید در راستای وظایف نظارتی انجام و صورتجلسه و مدتی برای دستیابی به نتایج این بازدید پیش بینی می شود.

وی با اشاره به نفت خیز بودن استان و تولید ۹۵ درصد نفت و گاز غرب کشور در ایلام تاکید کرد: در این حوزه اقداماتی شده است اما کافی نیست و امیدواریم شاهد تسریع در پروژه های نفت و گاز استان باشیم.

وی با اشاره به همه ظرفیت های نفت و گاز استان گفت: طبیعی نیست بلکه تبعیض آمیز است که شرکت مجزا نداشته باشیم و انتظار داریم سهم استان جدا و شرکت مستقل داشته باشیم و اجحاف است اگر این اتفاق نیفتد.

وی در خصوص بکارگیری نیروهای بومی هم گفت: طبق ماده ۴۷ این کار باید انجام شود.

شهرستان مرزی دهلران در ۲۲۰ کیلومتری ایلام واقع است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.