تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۳۵

استاندار ایلام:

راهپیمایی و حرکت به سمت اماکن متبرکه ممنوع است

راهپیمایی و حرکت به سمت اماکن متبرکه ممنوع است
ایلام - استاندار ایلام گفت: راهپیمایی و حرکت دسته های عزاداری در ایام اربعین حسینی به سمت اماکن متبرکه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه سه شنبه در نشست ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام اظهار داشت: سال گذشته در چنین روزهایی بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر در شبانه روز از مرز مهران تردد داشتند و امروز از اینکه بیماری کرونا ما را از پذیرایی زائران اربعین بازداشته است ناراحت هستیم و حسرت می خوریم.

وی ادامه داد: دل همه ما برای آن روزها تنگ شده است و دقیقا مثل اینکه چیزی گم کرده ایم اما شیوع کرونا و پروتکل‌های ابلاغ شده دو کشور ایران و عراق تردد زوار اربعین را در مرزها ممنوع کرده است اما همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی امر کردند امسال مردم اربعین را در منزل و خانه های خود برگزار می کنیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه امسال اربعین را به خانه های خود می آوریم، گفت: امسال اربعین مردم به شکل مقتضی در خانه های خود و یا چون عزاداری های دهه اول محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می کنند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: از اینکه زائران و عاشقان اهل بیت و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از امر مقام معظم رهبری اطاعت کردند و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا را رعایت کردند تشکر می کنیم.

وی با اشاره به تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا در خصوص مراسم اربعین گفت: در ایام اربعین راهپیمایی و حرکت به سمت اماکن متبرکه ممنوع است، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مردم در منازل و از راه دور آیین اربعین را برگزار کنند و برگزاری مراسمات ویژه اربعین و دهه آخر صفر با رعایت فاصله‌گذاری در اماکن روباز برگزار شود.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با اشاره به اینکه کرونا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: برنامه ریزی کرده بودیم که کنگره عظیم شهدا را در استان ایلام برگزار و حتی مقدمات آن را فراهم کرده بودیم اما به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تعویق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما هر چه دارد از امام حسین(ع) است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به تاسی از قیام سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شکل گرفت.

وی تاکید کرد: همانطور که عاشورا را زنده نگه و هشت سال دفاع مقدس را پاس داشته ایم، یاد و خون شهدا را نیز باید زنده نگه بداریم، امروز شهدا راه را برای ملت روشن کرده اند و آن راه سعادت برای همه ما است و بر همه ما وظیفه است که مسیر آنان را ادامه دهیم و خانواده معظم شهدا را تکریم کنیم.

وی با تاکید بر حفظ آثار شهدا و انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به نسل های بعدی گفت: در این راستا مجموعه فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را در فاز یک به اتمام رساندیم و برای فاز دو اعتبار خوبی گذاشته ایم و در سفر دکتر نوبخت چهار میلیارد تومان نیز تصویب کردیم و با کمک بنیاد شهید گلزار شهدای صالح آباد سامان یافت.

وی افزود: برای یادمان شهدای شرهانی بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار گذاشته ایم که بتوانیم امسال آن پروژه را تمام کنیم.

استاندار ایلام به وضعیت بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: الان در پیک و اوج بیماری کرونا در استان هستیم بطوریکه به رکورد ۱۸۲ نفر بستری در یک روز رسیده ایم این در حالی است که بیش از یک هزار مبتلا نیز در منزل قرنطینه هستند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا از مردم استان خواست: با فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مداوم دست ها، ماسک زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سلامت خود و جامعه کمک کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.