تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

رییس سازمان ملی استاندارد:

رتبه ۲۱ ایران در سازمان جهانی استاندارد ثابت ماند

رتبه ۲۱ ایران در سازمان جهانی استاندارد ثابت ماند
تهران- رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: از ابتدای دولت «تدبیر و امید» تاکنون رتبه جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی استاندارد (ایزو) با ارتقا ۱۰ پله‌ای از سی و یکم جهان به بیست و یکم ارتقا یافته و با وجود تحریم‌ها و سایر محدودیت‌ها در دو سال اخیر ثابت مانده است.

«نیره پیروزبخت» امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شرایط کرونایی به صورت وبینار برگزار شد، افزود: از سال ۹۲ تاکنون ۳۴ استاندارد بین‌المللی در سطح جهان به رهبری ایران تدوین شده، این در حالی است که مجموع استانداردهای بین‌المللی تدوین شده به رهبری ایران از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۹۲ فقط ۱۸ مورد بوده است.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد همکاری بین سازمان با کشورهای منطقه و همسایگان خبر داد که اکنون تعداد آنها به ۶۶ مورد رسیده است و گفت: اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها که کمک به تسهیل صادرات به این کشورهاست تا سال ۹۲ محدود به ۳۱ کشور بود.

پیروزبخت خاطرنشان‌کرد: در سطح ملی نیز تا سال ۹۲ تعداد ۲۵ هزار و ۸۰۰ مورد سند استاندارد ملی از سوی این سازمان تدوین شد، اما اکنون به ۳۴ هزار و ۳۰۰ مورد افزایش یافته است.

وی ادامه‌داد: تعداد کالاها و فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری برای تولید داخل تا سال ۹۲ حدود ۳۲ هزار مورد بود، اما اکنون به ۴۰ هزار و ۴۰۰ مورد رسیده است.

این مقام مسوول بیان‌داشت: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در هفت سال گذشته با روی کار آمدن دولت «تدبیر و امید» از ۲۰ هزار و ۱۵۰ مورد تا سال ۹۲ به ۳۵ هزار و ۵۳۶ مورد افزون شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود:‌ تعداد کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری نیز از ۲۹۳ قلم کالا تا سال ۹۲ به یک‌هزار و ۸۶۴ قلم رسیده است.

وی از کسب دو رتبه ارزشمند از سوی این سازمان در ماه های گذشته خبر داد و گفت: سازمان ملی استاندارد در ارزیابی سازمان ملی بهره وری با ۵۹ درصد، رتبه دوم بهره وری را پس از وزارت جهاد کشاورزی کسب کرد، همچنین در ارزیابی پژوهشکده اتاق بازرگانی، اصناف و اتاق تعاون، حائز سه سازمان برتر از نظر رضایت عملکرد شد.

وی به انتخاب «مژده روشن طبری» از پژوهشگران این سازمان به عنوان رئیس کمیته کشورهای در حال توسعه ایزو و «محمدحسین شجاعی» به عنوان عضو هیات مدیره موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی، به عنوان دو مورد دیگر از موفقیت های بین‌المللی این سازمان یاد کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.