تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

فرماندار: 

آلوده ترین مناطق کرونایی هلیلان شناسایی شد

آلوده ترین مناطق کرونایی هلیلان شناسایی شد
ایلام - فرماندار هلیلان گفت: بنا براعلام نتایج آزمایشات کرونا در چند ماه اخیر شهر توحید هلیلان و روستای چشمه ماهی بخش جزمان آلوده ترین و پر خطرترین نقاط شهرستان از نظر ابتلا به کرونا هستند.

سعید شهبازی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در شهرستان هلیلان به صورت مرتب از افراد مشکوک در مرکز شبانه روزی کهره تست کرونا گرفته می شود.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۰۳ مبتلا و ۲ فوتی و نیز همچنین از ابتدای مهرماه تا به امروز از ۸۲ مورد نمونه‌گیری ۵۴ نمونه در این شهرستان مثبت اعلام شده است.

شهبازی گفت: از زمان شیوع کرونا هرهفته جلسه ستاد کرونا با حضور مسئولان ادارات و رییس شبکه بهداشت شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فرمانداری برگزار شد که ماحصل این نشست ها تعیین مصوباتی در زمینه مقابله با کرونا در شهرستان است.

فرماندار هلیلان افزود: بر اساس بازرسی‌های میدانی صورت گرفته توسط شبکه بهداشت شهرستان، ادارات و اصناف شهرستان هر کدام ۵۰ درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه گردهمایی و تجمعات در آرامستان ها و مراسمات عزا ممنوع است، تاکید کرد : باید در سطح شهرستان نیز از ورود ارباب رجوعی که فاقد ماسک است به ادارات ممانعت شود و خدمات دهی به مراجعان منوط به زدن ماسک باشد.

شهبازی در خصوص بازرسی از باشگاه های سطح شهرستان نیز اضافه کرد: هر هفته به صورت مستمر از باشگاه های خصوصی و دولتی و پمپ بنزین که احتمال تجمع در این مناطق و ابتلا به کرونا بالاست بازدید شده و تذکرات لازم داده می شود.

وی به تعطیلی چهار مدرسه به علت رعایت نکردن پروتکل ها در هلیلان اشاره کرد و افزود: طی بازرسی های بعمل آمده میزان رعایت پروتکل ها در این مدارس از ۵۰ درصد کمتر بود و به همین دلیل جهت حفظ سلامتی دانش آموزان این مدارس تعطیل شدند.

فرماندار هلیلان افزود: در ایام کرونا جهت کمک به افراد و خانوارهای خسارت دیده از کرونا، علاوه بر توزیع بسته های بهداشتی توسط کمیته امداد و بهزیستی به بخشی از افراد مستحق و نیازمند شهرستان نیز کمک هزینه نقدی پنج میلیون ریالی از طرف بنیاد مستضعفان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان تازه تاسیس هلیلان با جمعیتی بالغ بر ۲۴ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

بخش هلیلان تا بهمن ماه سال گذشته جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.