تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

معاون بهداشتی ایلام: 

افراد علایم بیماری را به حساب سرماخوردگی نگذارند

افراد علایم بیماری را به حساب سرماخوردگی نگذارند
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا، بیماران نباید همه علایم را به سرماخوردگی ساده نسبت دهند.

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا اظهار داشت: عدم تفکیک بین علایم سرماخوردگی و کرونا دارای ۲ خطر عمده است و در بررسی های میدانی به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از افراد تمامی علائم را به سرماخوردگی نسبت می دهند.

وی یادآور شد: این مساله باعث افزایش ابتلای درون خانوادگی شده و از طرفی افراد تا زمان بد حال شدن برای درمان مراجعه نمی کنند به همین دلیل بستری کرونا با سن پایین در این استان بسیار زیاد شده است.

وی با بیان اینکه ایلام جزو پنج استانی است که پایین‌ترین سن بستری‌ها را دارد، یادآور شد: در این استان آنقدر تخت بیمارستانی نداریم که افراد کرونایی ۲۵ و ۳۰ ساله بستری شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در یک هفته گذشته روند ابتلا، بستری و فوتی کرونا در این استان به شکل نگران کننده ای افزایش یافته است.

دکتر صادقی فر یادآور شد: در این هفته تعداد مبتلایان از ۹۳۵ مورد در یک هفته ماقبل به یک هزار و ۱۳۸ مورد افزایش پیدا کرده است همچنین تعداد بستری ها از ۲۰۵ به ۲۸۱ و تعداد فوتی ها از ۱۳ به ۲۸ مورد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: برای نخستین بار همه استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و کرونا در سراسر استان فراگیر شده و لازم است رعایت محدودیت های اعمال شده خصوصا در آرامستان ها به صورت جدی مراقبت شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.