تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

استاندار ایلام: 

چند برابر شدن بستری ها و فوتی های کرونا زنگ خطر جدی است

چند برابر شدن بستری ها و فوتی های کرونا زنگ خطر جدی است
ایلام - استاندار ایلام گفت: وضعیت کرونا در استان بسیار نگران کننده و خطرناک است و چند برابر شدن تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها طی یک هفته گذشته زنگ خطر جدی و هشدار باش کامل برای رعایت جدی دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا در ارتباط ویدیوکنفرانس اظهار داشت: تمامی امکانات و ظرفیت های استان باید برای مقابله با بیماری کرونا بسیج شود.

وی خواستار برخورد شدید با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا در سطح اجرا و جامعه شد و تاکید کرد: همه دستگاه ها، نهادها و ارگان های مختلف موظف به اجرای کامل مصوبات ستاد کرونا هستند و قصور در اجرای آنها پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

استاندار ایلام همچنین بر اهتمام جدی دستگاه های نظارتی در برخورد با عوامل و برهم زنندگان امنیت سلامت مردم تاکید کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه نیاز به نظارت‌ بیشتر و اعمال جدی تر قانون در برخورد با افرادی دارد که نسبت به این دستورالعمل ها بی تفاوت هستند و در این راستا لازم است برای حفط سلامت مردم بی ملاحظه و قاطعانه برخورد کرد.

سلیمانی دشتکی خواستار تامین اعتبار خرید ابزار و امکانات لازم از جمله دستگاه ونتیلاتور برای استفاده بیماران در استان شد و اضافه کرد: با توجه به اهمیت و حیاتی بودن این دستگاه ها در نجات جان بیماران در نهایت کمی و کاستی هزینه ها برای خرید این وسایل از اعتبارات استانی تامین شود.

وی همچنین خواستار تجهیز ۲ مکان مجزا برای کمک و رسیدگی به حال بیماران کرونایی در استان شد و اظهار داشت: باید بر اساس استانداردهای لازم مکان هایی بعنوان نقاهتگاه مردان و زنان تامین و جداسازی و از این ظرفیت برای کاستن بار بیمارستان ها در این شرایط خاص جلوگیری شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.