تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱

استاندار: 

سهم ایلام از تسهیلات تبصره ۱۸ افزایش یافت

سهم ایلام از تسهیلات تبصره ۱۸ افزایش یافت
ایلام - استاندار ایلام از افزایش سهم استان از تسهیلات تبصره ۱۸ با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار که فلاحی، بسطامی و علیزاده نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، خواستار مشارکت‌ بیشتر شرکت ها و هلدینگ های سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت صمت در بخش صنعت و معدن استان شد و گفت: ایلام ظرفیت های مهم و عمده ای در بخش صنعت و معدن دارد که با کمک و مساعدت این وزارتخانه می توان در جهت توسعه و ایجاد اشتغال قابل توجه از آن استفاده کرد.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های ویژه مرز و امکان توسعه صادرات به کشور عراق خواستار تسریع در ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران و پای کار آمدن طرف عراقی برای فعال سازی بازارچه های مرزی شد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در حال حاضر با فراهم شدن مقدمات ایجاد دو شهرک تخصصی صنایع پایین دستی توسط بخش خصوصی و دولتی در استان امیدواریم که با فعال سازی بازارچه های مرزی استان، ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران و گشایش های بیشتر در مراودات اقتصادی با کشور عراق مسیر شکوفایی صنعتی در استان و کشور بیش از پیش تقویت شود.

وی در ادامه خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به منظور تامین تسهیلات یارانه دار به بخش صنعت و معدن شد و گفت: همچنین خواستار اختصاص اعتبار از محل سهم مصرف نشده سایر استان ها به استان در جهت ایجاد تسهیل در رفع موانع تولید استان هستیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه با ایدرو و ایمیدرو یادآور شد: در خصوص ایدرو متناسب با سهم مشارکت بخش خصوصی، باید تامین مالی بخش ریالی طرح انجام شود.

استاندار ایلام خواستار تزریق اعتبار به طرح فیلتر آب ممبران شد و گفت: امیدواریم با کمک و مساعدت وزارتخانه بتوانیم این طرح را در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسانیم.

وی خواستار اجرای خط انتقال خوراک شرکت پتروشیمی دره شهر با استفاده از حریم خطوط لوله نفت مربوط به وزارت نفت شد و گفت: این مهم موجب تسریع در اجرای پروژه و کاهش هزینه ها خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه پیگیر تفاهم نامه های ایجاد شده با وزیر وقت صمت شد و خواستار اجرایی کردن مفاد این توافقنامه ها شد.

وی همچنین خواستار ترزیق اعتبار لازم برای طرح ها و پروژه های نیمه تمام استان در حوزه صنعت چون سیمان دهلران و همچنین افزایش سهمیه خوراکی و مصرفی استان شد.

در ادامه فلاحی، بسطامی و علیزاده نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز هرکدام بطور جداگانه مسایل و مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش صنعت و معدن و تجارت را بیان نمودند و خواستار پیگیری و رفع موانع پیش رو شدند.

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست رزم حسینی وزیر صمت، ضمن تشکر از زحمات و تلاش های استاندار ایلام و نمایندگان استان در پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به استان با افزایش تسهیلات تبصره ۱۸ استان موافقت کرد و گفت: وزارت صمت آمادگی دارد که در جهت رونق اقتصاد مرز با طرف عراقی تهاتر انجام دهد.

وی همچنین از ابلاغ آزاد سازی معادن تاریخ گذشته استان خبر داد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال بیشتر با اختصاص یک شهر بعنوان پایلوت اشتغال خرد در استان موافقت می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.