تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

۱۵۷ کیلومتر از راه های اصلی ایلام بهسازی و آسفالت شد

۱۵۷ کیلومتر از راه های اصلی ایلام بهسازی و آسفالت شد
ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون و در قالب طرح سراسری لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای شریانی، ۱۵۷ کیلومتر از راه‌های شریانی استان بهسازی و آسفالت شده است.

نورالله دلخواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه اصلاح و بهسازی جاده‌های استان در تمام شهرستان‌ها در برنامه است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۵۷ کیلومتر از جاده‌های استان لکه‌گیری و روکش آسفالت شده است.

وی افزود: محدودیت اعتبارات امکان اصلاح و روکش آسفالت تمام راه‌های استان را نمی‌دهد و از همین رو محورهای پرتردد که مشکل بیشتری دارند را در اولویت قرار داده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته یادآور شد: در یک سال گذشته بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال برای بهسازی و مرمت ۱۱۷ کیلومتر از رویه راه‌های استان ایلام هزینه شده است.

دلخواه اضافه کرد: از این میزان عملیات روکش آسفالت ۷۶ کیلومتر در راه‌های روستایی و ۴۱ کیلومتر در راه‌های اصلی و فرعی بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت( سال گذشته) ۱۴۰ هزار تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد ریال جهت انجام این میزان روکش آسفالت و لکه گیری راه‌ها با آسفالت سرد و گرم هزینه شد.

دلخواه با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده در حوزه استحفاظی این استان وجود دارد، گفت: امسال چندین نقطه مستعد بروز حوادث جاده ای و تصادف در قالب فعالیت های امانی راهداری و پیمانی ایمن سازی شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام مسوولیت نگهداری از یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی را بر عهده دارد، گفت: انجام روکش آسفالت، لکه‌گیری، خط کشی، شانه سازی، ایمن سازی حاشیه راه، نصب تابلوی اخطار و اجرای روشنایی در گردنه‌ها در نقاط مختلف راه‌های این استان از دیگر اقدامات این اداره کل است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایلام باعث شده است این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان‌های همسایه از حیث راه از کم توسعه‌ترین مناطق باشد./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.