تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

استاندار ایلام: 

نباید خدمات نظام مغرضانه زیر سوال برده شود

نباید خدمات نظام مغرضانه زیر سوال برده شود
ایلام- استاندار ایلام گفت: نباید خدمات و اقدامات نظام را مغرضانه زیر سوال برد، اگر انتقاد می شود باید راهکارها هم ارایه شود و منصفانه اقدامات دولت بازگو شود.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره‌ به برخی نقدها به عملکرد مثبت دولت در استان، افزود: معمولا نقد بر ضعف‌ها مرسوم است اما امروز گاهی اوقات می بینیم برخی جوری عمل می کنند که نباید دستاوردهای مثبت این دولت که دستاورد نظام است، گفته شود و این جای تامل دارد.

وی یادآور شد: بطور مثال برخی گزارش مرکز آمار ایران را که به عنوان مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری بر اساس یک شاخص نرخ بیکاری همه استان های کشور را می سنجد در خصوص استان ایلام و کاهش نرخ بیکاری ایلام زیر سوال می برند، در حالی که در خصوص اعلام آمار تورم به همان آمار استناد می کنند.

وی اظهار داشت: البته هیچگاه منکر وضعیت آمار بالای بیکاری جوانان ودانش آموختگان دانشگاهی در استان نبوده ایم اما نباید مجموعه زحمات کارگزاران نظام در رفع مشکلات مردمی را با نوع نگاه شخصی و بعضا جناحی زیر سئوال برد.

استاندار ایلام شرایط امروز کشور را خاص عنوان کرد و گفت: امروز هم در شرایط سخت تحریمی و کرونایی هستیم بطوریکه دشمنان‌ نظام و کشور حتی با دارو و درمان بصورت ظالمانه ای برخورد کرده اند و در این شرایط جنگ اقتصادی و روانی همه باید ید واحده‌ در رفع مسائل و مشکلات بوده و در صف تقابل با دشمن در کنار هم باشیم.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: به حول و قوه الهی با وحدت و همدلی از این شرایط سخت نیز عبور خواهیم کرد و همه در برابر مقاومت مردم ایران متحیر می شوند.

وی با اعلام استقبال از انتقاد سازنده، افزود: از انتقاد سازنده استقبال می کنیم اما انتظار هست در کنار انتقادات راهکار نیز ارائه شود و دستاوردها نیز منعکس شود و البته اینجا لازم می دانم از همه نقدهای دلسوزانه که به قصد کمک و نیت خیر صورت می گیرد تشکر کنم.

استاندار ایلام، در ادامه به ارایه گزارشی از دیدارها و رایزنی های دیروز با مقامات ارشد کشوری، گفت: به اتفاق نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دیدار های بسیار خوبی در پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی با سه وزیر صنعت، معدن و تجارت(صمت)، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و دبیر هیئت دولت و چند سرمایه‌گذار داشتیم که دستاوردهای مثبتی برای استان در پی داشت.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: بطور نمونه در دیدار با وزیر صمت موفق شدیم مجوز ۵۰ میلیارد تومان اضافه بر سهم دیگر استان ها در تسهیلات تبصره ۱۸ برای استان جذب کنیم.

وی، ضمن تشکر از همراهی خوب نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در پیگیری امور مربوط به استان، گفت: امروز وحدت و همدلی بسیار خوبی در استان وجود دارد و تداوم این همگرایی منتج به حصول بیشتر منافع عمومی مردم استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعه دستاوردهای مثبت ایجاد شده در استان محصول عملکرد نظام است، تاکید کرد: اتفاقات خوبی که امروز در حوزه های مختلف امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و در بخش‌هایی متنوعی چون نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی و آب و خاک و جنگل و راه افتاده است، صرفا عملکرد دولت نیست بلکه حاصل وحدت و همدلی و همراهی مردم و مسئولان بوده که منتج به این هم افزایی شده اشت.

وی افزود: بطور مثال در حوزه محرومیت زدایی شاهد تلاش بی وقفه و شبانه روزی بسیج و سپاه در کنار دیگر کارگزاران نظام هستیم و یا در ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع مسائل و موانع تولید و کمیسیون های کارگری شاهد تلاش و پای کار بودن دستگاه‌ قضا و نیروی های انتظامی و امنیتی در کنار دیگر مجموعه ها هستیم.

در پی افزایش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا باید عزای عمومی اعلام شود

سلیمانی‌دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت نگران کننده کرونا در استان و کشور اشاره داشت و گفت: امروز کرونا هم در استان و هم در کشور به اوج خود رسیده است و مرگ بیش از ۳۳۷ نفر در یک شبانه روز برای کشور یک اتفاق ناگوار است که باید عزای عمومی برای متوفیان ناشی از کرونا اعلام شود.

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی ستاد ملی و استانی کرونا، اظهار داشت: بارها و بارها در جلسات مختلف حرف اول و آخر ما جدی گرفتن خطر کرونا توسط مردم و مسئولان بوده است و در این بین روزی نبوده که این هشدارها را با حدت و شدت بالا اعلام نکنیم اما شواهد و قرائن نشان می دهد که به طور کامل دستورالعمل ها رعایت نمی شود.

وی اضافه کرد: بی توجهی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین جامعه موجب شده که امروز شاهد این وضعیت خطرناک در استان و کشور هستیم.

وی افزود: در زمان بازگشایی مدارس به صراحت هشدارها و دغدغه های را درخصوص رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی اعلام کردیم اما امروز باید شاهد جان باختن چند معلم در استان باشیم و این بسیار ناراحت کنند و غم انگیز است.

استاندار ایلام از تلاش های کمیته امداد استان در راستای خودکفایی و ایجاد اشتغال افراد تحت پوشش گفت: امیدواریم که با جذب تسهیلات تبصره ۱۶ مشکل اشتغال بخش زیادی از این قشر برطرف شود.

گفتنی است که در این نشست اعلام شد که عملکرد استان ایلام با پرداخت ۹۰ میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان تسهیلات با اختلاف بالا در اعطای تسهیلات حمایتی از آسیب دیدگان کرونا در کشور اول است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.