تاریخ انتشار : جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق:

کمیته چهارجانبه با عضویت ایران نقش موثر در مبارزه با تروریسم دارد

کمیته چهارجانبه با عضویت ایران نقش موثر در مبارزه با تروریسم دارد
بغداد -فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق امروز عملکرد کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه در مبارزه با تروریسم را موثر توصیف کرد.

سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق روز جمعه در سخنانی تصریح کرد که کمیته چهارجانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه مستقر در وزارت دفاع عراق همچنان به کار خود ادامه می دهند.

وی افزود: افسرانی به نمایندگی از این کشورها در کمیته حضور دارند و ماموریت این کمیته، تبادل اطلاعات و هماهنگی و اقدام مشترک علیه گروههای تروریستی است.

سرتیپ الخفاجی گفت: کمیته همچنان تا این لحظه به طور موثر کار می کند و ریاست این کمیته برعهده یک افسر بلندپایه است که مدیر دستگاه اطلاعات نظامی می باشد.

وی تصریح کرد: کار این کمیته امنیتی و نوع رویکرد آن به اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی و تبادل این اطلاعات بین کشورها به ویژه اطلاعات خطرناکی که بر امنیت کشورها تأثیر منفی می گذارد، بستگی دارد.

سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق افزود: کار و فعالیت با ارائه خدمات بزرگی در امر مبارزه با تروریسم و ​​کمک به نیروهای امنیتی عراق علیه باندهای تروریستی داعش و کنترل مرزها ادامه دارد.

کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه با هدف تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی ایران، سوریه و روسیه و نماینده عراق در بغداد راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون در نشست های مختلف آخرین هماهنگی‌ها و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو انجام می‌گیرد.

تبادل اطلاعات به ویژه تغذیه اطلاعاتی نیروهای عراقی و سوری در شناسایی و هدف گرفتن مواضع مهم و حساس گروه تروریستی داعش و تکفیری ها در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهمترین و موفق ترین کارکردهای این مرکز بوده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.