تاریخ انتشار : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

امام جمعه ایلام:

رسانه ها مطالبات به حق مردم را پیگیری کنند/ لزوم تاثیرگذاری هدفمند رسانه ها

رسانه ها مطالبات به حق مردم را پیگیری کنند/ لزوم تاثیرگذاری هدفمند رسانه ها
ایلام - حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه دغدغه هایی که مردم دارند از جمله تورم، گرانی، بیکاری و اشتغال در رسانه ها پیگیری شود، گفت: مشکل عمده ما در استان بیکاری نیست بلکه مشکل عمده ما فرهنگ کار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۳ آبان) در دیدار با جمعی از اعضای شورای بسیج رسانه استان ایلام، اظهار کرد: خدمت در بسیج با هر عنوانی که باشد موجب افتخار و ارزش است و این افتخاری است که امام راحل برای همه ما ایجاد کرده است.

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه بسیجی بودن برای کشور ما ارزش است، یادآور شد: بسیجی در واقع مجاهد فی سبیل الله در عرصه های مختلف از جمله سنگر دفاع از کشور، سنگر علمی و سنگر رسانه برای خدمت به مردم و نظام اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج رسانه ظرفیتی است که باید بیش از گذشته مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد، ابراز کرد: شورای بسیج رسانه ظرفیت خوبی برای انجام کار در فضای رسانه ای با حضور افراد باتجربه دارد و باید رویکرد بسیار مثبت همراه تاثیرگذاری را در فضای رسانه ای استان ایجاد کند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه اصحاب رسانه ها نقش مهم و فوق العاده ای در مهندسی فرهنگی و افکار عمومی جامعه دارند، افزود: رسانه ها در فرهنگ سازی جامعه تاثیرگذار هستند و امروز رسانه ها در ابعاد مختلف زندگی انسان به ویژه مسائل اجتماعی تاثیرگذار هستند و این ظرفیتی است که رسانه ها باید آگاه به آن باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه فضای مجازی الان بر فضای حقیقی غلبه پیدا کرده است، یادآور شد: بسیج رسانه در ساماندهی فضای رسانه ای استان بسیار تاثیرگذار بوده و همه اصحاب رسانه در هر ذائقه و سلیقه ای می توانند عضو این نهاد باشند و در کنار گرایش های سیاسی مختلف اهداف عالیه نظام اسلامی دنبال کنند.

وی بیان کرد: تأثیرگذاری هدفمند بسیج رسانه از ضروریات است و دغدغه هایی که مردم دارند از جمله تورم، گرانی، بیکاری و اشتغال در رسانه ها پیگیری شود چرا که رسانه ها، زبان گویای مردم برای رساندن پیام آنان به گوش مسئولان و همچنین تبیین مسائل مختلف برای مردم است.

امام جمعه ایلام در ادامه با بیان اینکه مشکل عمده ما در استان بیکاری نیست بلکه مشکل عمده ما فرهنگ کار است، ابراز کرد: مشکل فرهنگ کار با کار رسانه ای در سطح استان باید مرتفع شود، ظرفیت های اشتغال و کارآفرینی در سطح استان توسط رسانه ها بیان و توجه به توسعه و ترویج فرهنگ کار و تلاش در سطح رسانه های استان پرداخته شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه اصحاب رسانه آنچنان باید در مطالبه گری و تاثیرگذاری در سطح جامعه فعال باشند که هیچ مسئولی برای خود حاشیه امنی متصور نباشد، گفت: مسئول کسی است که در انتخاب مسئولیت باید پاسخگو باشد و رسانه ها باید چنان تاثیرگذار باشند که شایسته سالاری در مسئولیت ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها در بیان نقاط قوت و ضعف با نقد منصفانه در راستای خدمت مسئولان به جامعه تاثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: زمانی که مطالبه گری در سطح رسانه ها وجود داشته باشد به طور قطع مسئولان نیز در امر پاسخگویی فعال تر خواهند بود و این امر موجب رفع مشکلات مردم خواهد شد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: در دین مقدس اسلام گرفتن پست ابزاری برای خدمت به جامعه است، امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و جای تجربه، آزمون و خطا نیست و افراد شایسته باید در سنگر مسئولیت برای خدمت به مردم قرار گیرند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه رسانه های جهان امروز به دنبال سیاه نمایی از توان و ظرفیت کشور هستند، خاطرنشان کرد: ما امروز در بسیاری از عرصه ها های مختلف به توانمندی رسیده ایم و لازم است که خدمات نظام، امروز برای مردم تجزیه و تحلیل شود و البته باید مراقب بود که در مسیری که دشمن برای ما ترسیم کرده چشم بسته قرار نگیریم.

 گفتنی است در این نشست اعضای شورای بسیج رسانه استان ایلام به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مسائل رسانه ای و استانی پرداختند./منبع: خبرگزاری شبستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.