تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

رییس سازمان مدیریت: 

ایلام ۲۵ امین استان با تراکم جمعیتی کشور است

ایلام ۲۵ امین استان با تراکم جمعیتی کشور است
ایلام - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام گفت: این استان رتبه ۲۵ کشور را از نظر تراکم جمعیتی در میان سایر استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

رحمت‌الله قیصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به وسعت ۲۰ هزار و ۱۳۸ کیلومتر مربعی ایلام اظهار داشت: همچنین این استان بیست و دومین استان کشور از نظر وسعت است.

وی اضافه کرد: ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ دارای ۱۱ شهرستان و ۲۷ شهر است که ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد و ۳۱ امین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام تاکید کرد: با وجود اینکه ایلام ۳۱ امین استان از نظر جمعیت است ولی با ۲۸.۸ نفر به ازای هر کیلومترمربع در رتبه ۲۵ از نظر تراکم جمعیتی قرار دارد.

افزایش نرخ امید به زندگی در ایلام

قیصوری یادآور شد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه هر کشور که در گزارش توسعه انسانی سازمان ملل متحد هرساله اعلام می‌شود، شاخص امید به زندگی است که به نسبت ابتدای انقلاب این شاخص رشد قابل توجهی یافته است.

وی افزود: بهبود کیفیت آموزش، بهداشت و در اختیار بودن امکانات رفاهی از مهم‌ترین ملاک‌های ارزیابی شاخص امید به زندگی به شمار می‌رود که دولت‌های پس از انقلاب در جهت ارتقای این موارد تلاش‌های گسترده‌ای داشته‌اند که نتیجه آنرا در افزایش امید به زندگی مشاهده می‌کنیم و هم اکنون ایلام با ۷۱.۲ سال از این منظر در جایگاه ۲۸ کشور قرار گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام تاکید کرد: استان ایلام با هفت دهم درصد جمعیت کشور، ۱.۴ درصد شهدای کشور را به خود اختصاص داده و از این حیث رتبه اول کشور را داراست.

قیصوری به تعداد جانبازان و افراد تحت پوشش بنیاد شهید در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: به ازای هر یک هزار نفر ۲۰ جانباز در استان وجود دارد که رتبه نخست کشور را در اختیار داریم، ضمن اینکه به ازای هر یک هزار نفر ۱۲ نفر نیز تحت پوشش خدمات بنیاد شهید هستند که از این منظر نیز ایلام جایگاه اول را در میان سایر استان‌ها دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.