تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

نمایشگاه مجازی اصطبل شارلی‌ابدو در ایلام برپا شد

نمایشگاه مجازی اصطبل شارلی‌ابدو در ایلام برپا شد
ایلام - نمایشگاه مجازی کاریکاتورهایی با موضوع گردانندگان نشریه شارلی‌ابدو با عنوان "اصطبل شارلی‌ابدو" توسط حوزه هنری استان ایلام در پی اهانت مکرر گردانندگان این نشریه به پیامبر اسلام(ص) و توهین رییس‌جمهوری فرانسه، برپا شد.

مسوول واحد تجسمی حوزه هنری ایلام در این خصوص روز شنبه به خبرنگار ایرنا توضیح داد: در پی اهانت این نشریه، یکی از هنرمندان این واحد با تولید آثار کاریکاتور از گردانندگان این نشریه نمایشگاهی بصورت مجازی برپا کرده است.

وحید اسدی بیان کرد: در این نمایشگاه مجازی ۲۰ اثر کاریکاتور توسط استاد بهمن نظری از هنرمندان ایلامی در خصوص اهانت اخیر مکرون رییس‌جمهوری فرانسه و گردانندگان نشریه موهن شارلی ابدو به نمایش گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه مجازی به مدت یک هفته همزمان با هفته وحدت از طریق شبکه‌های مجازی و کانال‌های خبری معتبر در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: این اقدام با هدف محکوم کردن اقدام سخیف این نشریه انجام شده است تا انزجار هنرمندان از این اقدام موهن و نفرت‌انگیز علیه آخرین فرستاده خدا حضرت محمد(ص) اعلام شود.

نشریه هتاک فرانسوی برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ کاریکاتورهای موهن به ساحت نبی‌ مکرم اسلام را منتشر کرد و در سال ۲۰۱۵ ساختمان این نشریه هدف حمله تروریستی داعش قرار گرفت.

اکنون پس از گذشت چند سال این نشریه همزمان با دادگاه عاملان این حمله اقدام به بازنشر این کاریکاتورها کرده است.

این نشریه اقدامات خود در توهین به اسلام و دیگر ادیان الهی را با آزادی بیان در فرانسه توجیه می‌کند و امانوئل مکرون رییس‌جمهوری فرانسه نیز هفته گذشته از محکوم کردن اقدام شارلی ابدو سر باز زده و گفته بود مسخره کردن و خندیدن جزیی از فرهنگ و دموکراسی در فرانسه است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.