تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴

امام جمعه ایلام: 

سامانه جامع جمع آوری کمک های مومنانه باید طراحی شود

سامانه جامع جمع آوری کمک های مومنانه باید طراحی شود
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر لزوم طراحی سامانه ای جامع به منظور جمع آوری کمک های مومنانه برای حمایت از آسیب دیدگان ویروس کرونا تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار عصر پنج شنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: تجربه بسیار خوبی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در زمینه جمع آوری کمک های مومنانه بوجود آمده که باید از آن برای تداوم این برنامه معنوی که مورد تاکید و سفارش مقام معظم رهبری است، بهره گرفت تا ضمن رفع نواقص از این امکان استفاده بیشتری برای توزیع میان نیازمندان ببریم.

وی افزود: نهادهای مختلفی در زمینه جمع آوری این کمک ها فعالیت می کنند که شایسته تقدیر است ولی باید سامانه ای جامع در این زمینه طراحی شود تا این کمک ها با تفکیک و رعایت اولویت بندی در اختیار نیازنندان واقعی قرار گیرد.

امام جمعه ایلام همچنین بر لزوم ایجاد غسالخانه در شهر ایوان تاکید کرد و گفت: نبود غسالخانه باعث شده مردم اموات را در منازل غسل دهند که غسل بیماران کرونایی نیز باعث سرایت و ابتلای تعداد بیشتری از افراد می شود که باید هرچه سریع تر نسبت به راه اندازی این مکان اقدام شود.

دادستان ایلام نیز در این نشست گفت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان به حالت بحرانی رسیده است.

افشار خسروی زاد افزود: اگر روند ابتلا به شکل کنونی ادامه یابد ، بنا بر نظر کارشناسان در ماه های آذر و دی با فاجعه روبرو خواهیم بود.

وی بر لزوم ذخیره سازی اقلام بهداشتی و درمانی در سطح استان برای ماه های پیش رو تاکید کرد و یادآور شد: در این شرایط بانک های عامل نیز باید مصوبات ستاد ملی کرونا را اجرایی و نسبت به استمهال بدهی افراد اقدام کنند.

دادستان ایلام اضافه کرد: تصمیمات اتخاذ شده در ستاد بویژه در زمینه فاصله گذاری اجتماعی در مواردی دوگانه اعمال می شود که باید وحدت رویه در این خصوص رعایت شود.

خسروی زاد همچنین بر کاهش ساعت اداری بویژه در دستگاه هایی که با مراجعه کننده زیاد روبرو هستند، تاکید کرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: مقابله با ویروس کرونا نیازمند کار جهادی و انقلابی از سوی تمامی دستگاه های مسوول است.

سردار جمال شاکرمی افزود: به نظر می رسد اقدامات صورت گرفته برای مهار این ویروس کافی نباشد و باید رویه های سلبی و ایجابی برای مقابله با این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

وی از آمادگی سپاه برای راه اندازی نقاهتگاه ها در شهرستان های مختلف و تجهیز آنها خبر داد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.