تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

ثبت سفارش ارز متقاضی از این هفته شروع می‌شود

ثبت سفارش ارز متقاضی از این هفته شروع می‌شود
تهران - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت سفارش ارز متقاضی از هفته جاری آغاز می‌شود و واردات کالا توسط کسانی که ارز در خارج از کشور دارند، مجاز خواهد شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه کمیته پایش تراز تجاری افزود: صادرکنندگانی که از سال ۱۳۹۸ به بعد تعهد ارزی داشته‌اند، می‌توانند مجوز واردات از محل تعهدات صادراتی خود بگیرند و کالاهای با اولویت وزارت صنعت را وارد کنند.

وی با اعلام اینکه کالاهای اولویت‌دار و ضروری مورد نیاز مردم و مواد اولیه کارخانهها در اولویت ثبت سفارش قرار دارند، افزود: فهرست کالاهای اولویت دار مشخص شده و صادرکنندگان می توانند با واردات این کالاها رفع تعهدات ارزی کنند.

رزم‌حسینی بیان کرد: در خصوص تعیین تکلیف کالاهای رسوب شده در بنادر و تخصیص ارز برای ترخیص آنها نیز منتظر همکاری بانک مرکزی هستیم.

به گزارش ایرنا، مصوبه جلسه مورخ ۱۸ شهریور ۹۷ هیأت وزیران در ارتباط با “بلامانع بودن ثبت سفارش برای واردات کالای دارای قبض انبار اماکن گمرکی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی” در ۲۱ شهریور ۹۷ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.