تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

رییس دانشگاه علوم پزشکی: 

مبتلایان کرونا در ایلام ۲ برابر شد

مبتلایان کرونا در ایلام ۲ برابر شد
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا در این استان در مهرماه ۲ برابر شهریورماه بوده است.

دکتر محمد کریمیان عصر شنبه در نشست استانی ستاد کرونا اظهار داشت: میانگین سنی مبتلایان کرونا در استان به ۴۰.۳ سال و میانگین سن فوتی های نیز به ۵۸.۹ سال کاهش یافته که بسیار نگران کننده است.

وی افزود: ۳۷۶ نفر در استان تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند که ۵۶ درصد مرد و ۴۴ درصد زن بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: ۲۴ درصد مبتلایان و ۷۱ درصد فوتی های کرونا در این استان بیماری زمینه ای داشته اند.

کریمیان با ابراز نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان پیش بینی کرد: در آبان ماه تعداد فوتی ها تصاعدی بالا رود.

وی از افزایش ۲ برابری تعداد مبتلایان کرونا در این استان در مهرماه به نسبت ماه شهریور خبر داد و اضافه کرد: میزان بروز این بیماری به ازای هر یک هزار نفر در شهر ایلام ۳۴ نفر است که بالاترین آمار در سطح استان به شمار می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: ۵۶۵ نفر از پرسنل بهداشتی، ۹۹۲ نفر از پرسنل درمانی و سه هزار و ۴۰۳ نفر از کارکنان ادارات و بانک های استان تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

کریمیان گفت: تخت های بیمارستانی سطح استان به وضعیت اشباع رسیده است و بر این اساس بیمارستان مصطفی فقط به بیماران کرونا خدمات رسانی کرده و بیماران قلبی و داخلی در بیمارستان کوثر پذیرش خواهند شد.

وی از ورود ۲ دستگاه اکسیژن ساز به استان در روزهای آینده خبر داد و افزود: کارخانه تولید اکسیژن در منطقه ششدار و همچنین کارخانه دره شهر هرچه سریع تر باید فعال شوند.

وی از فعالیت برخی استخرها در ساعات شب و همچنین باشگاه های ورزشی و کافی نت ها انتقاد و بر لزوم تعطیل شدن آنها تاکید کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.