تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷

استاندار: 

گروه های شغلی سه و چهار در ایلام مجاز به فعالیت نیستند

گروه های شغلی سه و چهار در ایلام مجاز به فعالیت نیستند
ایلام -  استاندار ایلام گفت: گروه های شغلی سه و چهار در سطح شهر ایلام با توجه به شیوع کرونا مجاز به فعالیت نیستند.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: ابتلای بیش از ۵۰۰ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان کوچکی همچون ایلام بسیار نگران کننده است، هرچند افزایش تعداد تست های صورت گرفته نیز باعث شناسایی افراد بیشتری شده است.

وی افزاد: گروه های شغلی سه و چهار در تمامی مراکز استان های سراسر کشور بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا حق فعالیت ندارند که بر این اساس در شهر ایلام نیز این مصوبه باید بطور دقیق اجرا شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: ۴۳ شهرستان پرخطر قبلا اعلام شده بود که در استان ایلام نیز ایوان و دره شهر جزو این مناطق هستند که در این نقاط گروه های شغلی ۲، سه و چهار اجازه فعالیت نخواهند داشت.

سلیمانی دشتکی با اشاره به افزایش موارد بستری در سطح بیمارستان های استان یادآور شد: با تصمیمات اتخاذ شده بیماران قلبی و داخلی در بیمارستان کوثر شهر ایلام با تعرفه دولتی پذیرش خواهند شد.

وی با اشاره به نیاز بیماران کرونایی به دستگاه اکسیژن ساز اضافه کرد: سه کارخانه تولید اکسیژن در سطح استان وجود دارد که یک مورد فعال است و در دره شهر نیز باید هرچه سریع تر مشکل تولید این واحد برطرف و وارد مدار شود.

استاندار ایلام از فرمانداران خواست: بطور ویژه از تشکیل هرگونه اجتماعات عزا و شادی در سطح شهرستان جلوگیری و افراد خاطی را به مراجع قضایی معرفی کنند.

سلیمانی دشتکی همچنین خواستار تشکیل قرارگاهی برای جمع آوری کمک های خیرین و افراد متمکن به منظور کمک به آسیب دیدگان از کرونا شد که این قرارگاه جدا از موضوع کمک های مومنانه فعالیت خواهد کرد.

فرماندار دره شهر نیز در این نشست از ابتلای یک هزار نفر به کرونا در این شهرستان خبر داد که تاکنون منجر به فوت ۳۴ نفر شده است.

کیانوش محمدنژاد افزود: هم اکنون ۱۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند و یکی از دلایل افزایش آمار شهرستان اضافه شدن بیماران شهرستان بدره به دره شهر است.

وی تاکید کرد: بخش ۲ بیماران کرونا در شهرستان دایر شده و هم اکنون ۵۰ درصد کارکنان ادارات در محل فعالیت حضور می یابند.

فرماندار دره شهر جلوگیری از برگزاری هفت مراسم عروسی و جریمه ۷۰ خودرو حاضر در آرامستان ها را از جمله اقدامات سلبی برای مقابله با تشکیل تجمع در شهرستان دره شهر عنوان کرد.

فرماندار ایوان نیز از ابتلای یک هزار و ۷۱۰ نفر در این شهرستان به کرونا و فوت ۳۷ نفر خبر داد و گفت: هم اکنون ۴۰ نفر در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند که راه اندازی نقاهتگاه و تجهیز آن در شرایط کنونی ضروری به نظر می رسد.

امیدعلی سبزی ادامه داد: ۱۵ تخت به ظرفیت بیمارستان امام رضا (ع) ایوان اضافه شده است و در بخش زرنه نیز تامین اقلام بهداشتی و درمانی و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز باید در دستور کار قرار گیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.