تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی:

ظرفیت کرونای بیمارستاهای ایلام تکمیل شد

ظرفیت کرونای بیمارستاهای ایلام تکمیل شد
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ظرفیت بیمارستان‌های دولتی این استان برای بستری بیماران کرونایی تکمیل شده است و بیمارستان‌های خصوصی حاضر به همکاری در این زمینه نشدند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست استانی ستاد کرونای استان ایلام افزود: با توجه به افزایش تعداد بستری‌های کرونا اکنون بیمارستان‌ها به حداکثر ظرفیت رسیده‌اند و اگر کمکی در این زمینه نشود برای بستری بیماران جدید با چالش مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت تمامی بیمارستان‌های دولتی برای بستری بیماران کرونایی استفاده شده است، یادآور شد: بیمارستان‌های خصوصی به جز بیمارستان زاگرس در این زمینه همکاری زیادی نداشته‌اند و این بیمارستان، بیماران قلب و داخلی را به نرخ دولتی پذیرش می‌کند.

وی خواستار تسریع در روند راه‌اندازی نقاهتگاه سپاه امیرالمومنین(ع)شد و اظهار داشت: این مرکز باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی و خدمات آن به حالت بیمارستان تبدیل شود.

تهیه ۵۰۰ کپسول اکسیژن برای مراکز درمانی ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از خریداری ۳۰۰ کپسول اکسیژن برای مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: با حمایت استاندار ایلام ۲۰۰ دستگاه دیگر در حال خریداری است که در اختیار بیمارستان‌های دولتی قرار خواهد گرفت.

دکتر کریمیان با اینکه دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان مصطفی خمینی(ره) تامین شده است، افزود: دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان امام خمینی(ره) نیز در حال تامین است.

وی یادآور شد: سه دستگاه اکسیژن‌ساز پرتابل نیز برای شهرستان‌ها قرار است بعد از تعیین قیمت در مرکز، خریداری و ارسال خواهد شد.

بستری هشت پزشک متخصص و فوق‌تخصص مبتلا به کرونا در ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به روند ابتلا به کرونا در این استان اشاره کرد و گفت: طی ۲۴ساعت گذشته ۲۸۰ بیمار جدید در استان شناسایی، ۵۸نفر بستری جدید ثبت و ۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر کریمیان افزود: بخشی از پرسنل بهداشت و درمان استان نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند بطوریکه اکنون هفت پزشک متخصص و فوق‌تخصص به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

درصد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در مردان ایلامی بیشتر است

وی همچنین با بیان اینکه درصد مبتلا و فوتی کرونا بین مردان این استان نسبت به زنان بیشتر است، افزود: درصد مبتلایان در مردان ۵۸ درصد و زنان ۴۲ درصد و درصد فوتی‌ها بین مردان ۶۰ درصد و زنان نیز ۴۰ درصد است.

دکتر کریمیان از کاهش میانگین سنی مبتلایان به کرونا به ۴۰ سال خبر داد و گفت: بیشترین گروه سنی مبتلا بین ۲۰ تا ۴۹ ساله، کمترین سن مبتلا سه روز و بیشترین سن مبتلا ۹۴ سال بوده است.

وی همچنین کمترین سن مرگ مبتلایان کرونا در این استان را ۱۲ سال و بیشترین سن را ۹۴ سال عنوان کرد.

افزایش سه برابری فوت مبتلایان کرونا در نیمه آبان

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در نیمه نخست مهرماه ۲۶ نفر فوت ناشی از بیماری کرونا در استان ثبت شد که این رقم در نیمه نخست آبان‌ماه به ۷۴ مورد افزایش یافته است.

وی همچنین تعداد مبتلایان کرونا در نیمه نخست مهرماه را هزار و ۷۴۱ و در آبان‌ماه دو هزار و ۹۷۲ نفر عنوان کرد.

وی همچنین تعداد شاغلان مبتلا به کرونا در استان را پنج هزار و ۶۸۳ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد نیز روند صعودی داشته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.