تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

امام جمعه ایلام:

مهمترین امر به معروف تشویق مردم به رعایت پروتکل های کروناست

مهمترین امر به معروف تشویق مردم به رعایت پروتکل های کروناست
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مهمترین امر به معروف و نهی از منکر انجام کارهای فرهنگی در زمینه جلوگیری از تجمعات و تشویق به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی آحاد جامعه، توسط فرهیختگان استان است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با روسای دانشگاه های ایلام اظهار داشت: باتوجه به گسترش همه جانبه کرونا در مقطع کنونی موضوع نجات جان انسان ها برای همگان از اهمیت زیادی برخوردار است ، بنابراین مسوولان و البته مردم باید با تمام توان و ظرفیت های موجود و با کمترین آزمون و خطا در زمینه مهار کرونا پیش بروند.

امام جمعه ایلام با بیان اهمیت برنامه های فرهنگی و اقتصادی در بحث پیشگیری و درمان بیماران کرونایی، خواستار همکاری و مساعدت لازم اساتید هیات علمی، روساء و سایر کارمندان در بخش های مختلف دانشگاه های استان، در زمینه آگاهی رسانی به آحاد مردم استان بمنظور جدی گرفتن ویروس واگیر و عفونی کرونا شد.

کریمی تبار اضافه کرد: همچنین در این برهه زمانی که بسیاری از مشاغل آسیب دیده اند مشارکت در امر پرداخت کمک های مالی در قالب پویش امید و همدلی برای تهیه اقلام دارویی، تجهیزات بیمارستانی و سایر ملزومات پزشکی در کمک به بهبود بیماران کرونایی استان نیز دور از اهمیت نیست.

وی تاکید کرد: جای سوال و بحث است چرا استان کم جمعیت ایلام با وجود هشدارهای مکرر بهداشتی باید رکورددار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور باشد.

وی گفت: ارائه نقطه نظرات و پیشنهادها یا انتقادات علمی از سوی کارشناسان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی برای مهار و یا کاهش حجم ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا باید به اطلاع مسوولان ذیربط ستاد مبارزه با کرونا برسد و در صورت لزوم اجرایی شود.

محمد کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در خصوص برنامه های کنترل رعایت بهداشت عمومی و همچنین اقدامات در حال انجام برای تجهیز برخی بیمارستان های سطح شهر ایلام، به دستگاه اکسیژن ساز توضیحاتی ارائه داد و بر اهمیت پیشگیری در این بیماری نسبت به درمان آن تاکید کرد.

به گزارش ستاد استانی مبارزه با کرونا شهرستان های ایلام، ایوان و چرداول در وضعیت سیاه و سایر نقاط به رنگ قرمز هستند و تعداد فوتی های استان نیز ۲ رقمی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.