تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

۸۰ درصد مردم بدره پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

۸۰ درصد مردم بدره پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند
ایلام - فرماندار بدره گفت: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایلام و ستاد استانی کرونا، بدره در لیست سه شهرستان ایلام قرار گرفت که پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان‌ها بیش از ۸۰ درصد رعایت شده است.

یونس آزادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان بدره بازخورد فرهنگ پذیری صحیح مردم در مقابله با بیماری کرونا و نظارت روزانه مسوولان شهرستان بر فعالیت اصناف به منظور رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی است.

وی افزود: بدره جزو شهرستان هایی است که فاقد بیمارستان بوده و تنها در مرکز بهداشتی درمانی در حال خدمت رسانی به شهروندان هستیم.

فرماندار بدره یادآور شد: بیماران بدحال کرونایی که نیاز به بستری داشته به علت عدم وجود بخش درمان بستر در سطح شهرستان برای بستری به شهرستان های همجوار و مرکز استان اعزام می شوند.

آزادی در خصوص تعداد مراکز نمونه گیری کرونا در سطح شهرستان بدره تاکید کرد: بدره دارای یک مرکز نمونه گیری است که این مرکز نیز در شهر بدره واقع شده است.

وی در خصوص چاپ آگهی ترحیم و انتشار آن در کانال های مجازی شهرستان گفت: هیچ آگهی در کانال های خبری شهرستان منتشر نخواهد شد و با اتخاذ تدابیر در ستاد کرونا مسیر ورودی آرامستان ها نیز مسدود شده است.

فرماندار بدره اضافه کرد: همچنین برای قطع زنجیره بیماری کرونا و کاهش مبتلایان در این شهرستان در ستاد کرونا و شورای ترافیک مصوب شد در شعاع ۵۰۰ متری آرامستان ها توقف مطلقا ممنوع باشد.

آزادی ادامه داد: نظارت و برخورد با توقف در محدوده آرامستان ها بر عهده پلیس راهور، پلیس راه و نیروی انتظامی است.

وی اظهار داشت: برگزاری کلیه مراسمات و گردهمایی ها در شهرستان بدره تا اطلاع ثانوی ممنوع و مسوولان ذی ربط شهرستان بطوری جدی و قاطع بر این محدودیت ها نظارت می کنند.

فرماندار بدره با بیان اینکه مراکز شیوع کرونا در شهرستان بسته به رعایت پروتکل ها و محدودیت ها متفاوت است، تاکید کرد: در هر منطقه ای از بدره که مراسمات ترحیم، عروسی و دیگر گردهمایی ها برگزار نشود شیوع و ابتلا به کرونا در آن منطقه بسیار کاهشی تر از مناطقی است که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

آزادی با اشاره به نحوه نظارت بر پروتکل بهداشتی در شهرستان افزود: گروهی مشترک به ریاست معاون فرماندار و با عضویت ناظران شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و صنعت و معدن در شهرستان ایجاد شد که وظیفه این گروه نظارت و بازدید روزانه از اصناف، اماکن عمومی، بازار و ادارات سطح بدره است.

وی با تقدیر از همکاری مردم و تلاش دستگاه های اجرایی سطح شهرستان در مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزود: با وجود ۲ فاکتور همراهی مردم و مسوولان و اتخاذ تصمیمات مناسب در ستاد کرونا، این شهرستان درحال حاضر در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بدره با ۴۷۸ مبتلا به ویروس کرونا جزو مناطق نارنجی از نظر میزان ابتلا به این ویروس منحوس شمرده می شود.

از مجموع ۱۱ شهرستان این استان چهار شهرستان شامل ایلام، ایوان، چرداول و دره شهر در وضعیت بحرانی و سیاه کرونا و مابقی شهرستان های استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.