تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

سخنگوی وزارت بهداشت:

کرونا جان ۴۷۹ نفر دیگر را در ایران گرفت

کرونا جان ۴۷۹ نفر دیگر را در ایران گرفت
تهران - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۷۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۳هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه در باره آخرین آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۳۰ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳هزار و ۲۶۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد سه هزار و ۴۴ نفر بستری و پنج هزار و ۷۵۶ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

لاری افزود: بنابراین در مجموع ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز تاکنون در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۵۸۹ هزار و ۲۵ نفر هم بهبود یافته‌اند.

وی ادامه داد: استفاده از خون بهبود یافتگان کرونا یکی از روش‌های درمانی موثر برای بیماران مبتلا به کرونا است که در آغاز ابتلای بیمار از بدحال شدن وی جلوگیری می‌کند.

لاری با اشاره به شمار اندک مراجعه ‌کنندگان به مراکز انتقال خون، گفت: پروتکل‌های بهداشتی در سراسر مراکز انتقال خون کشور رعایت و تمامی تجهیزات پروسه اهداء پلاسما استریل و یکبار مصرف است.

وی افزود: در ۲۵ استان کشور در مراکز انتقال خون پلاسما دریافت می‌شود و در تهران نیز بهبودیافتگان کرونا می‌توانند در مرکز خون استان تهران واقع در خیابان وصال شیرازی و مرکز نوآوری انتقال خون (جنب برج میلاد تهران) جهت اهداء مراجعه کنند.

لاری گفت: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی تاکنون بیش از ۵۵ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان‌باخته‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.